كاشان-مدير عامل موسسه فرهنگي قرآني اميرالمومنين (ع) كاشان از راه اندازي مدارس شبانه روزي حفظ يكساله نهج البلاغه براي نخستين بار در كاشان خبر داد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام 'مجتبی حسن زاده' روز یكشنبه در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و تاكیدات معظم له در خصوص كتاب نهج البلاغه كه فرمودند 'امروز بیشتراز همیشه، ملت و جامعه اسلامی ما به نهج البلاغه نیازمند است' این مدارس در این شهرستان تاسیس می شود.

وی ضمن ابراز امیدواری افزود: با توجه به اینكه كاشان به عنوان 'شهر نهج البلاغه' معروف شده است، راه اندازی مدارس نهج البلاغه باعث تحولی شگرف در عرصه ترویج این كتاب در كشور شود.

وی تاكید كرد: موسسه فرهنگی قرآنی امیرالمومنین (ع) كاشان برای اینكه بتواند علاقه مندان از سایر نقاط كشور را نیز زیر پوشش آموزش و ترویج نهج البلاغه قرار دهد، مدارس شبانه روزی حفظ یكساله نهج البلاغه ویژه خواهران و برادران راه اندازی می كند.

حسن زاده تصریح كرد: این موسسه كه فعالیت خود را از سال 1382 و با هدف تلفیق قرآن و عترت، زدودن غبار غربت از كتاب شریف نهج البلاغه، كثرت حافظان نهج البلاغه در حد واندازه حافظان قرآن و الگو سازی عمل به دستورات حضرت علی (ع) در جامعه اسلامی شروع كرده است، تلاش می كند با راه اندازی مدارس شبانه روزی حفظ نهج البلاغه به این هدف عالی خود، عینیت بیشتری بدهد.

به گفته وی،این موسسه مجری طرح تخصصی حفظ و ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه است كه پس از یك دهه فعالیت درخشان در عرصه حفظ نهج البلاغه در كشور و تربیت بیش از 20حافظ كل نهج البلاغه برای نخستین بار در جهان تشیع و ده ها نفر حافظ قسمت هایی از این كتاب شریف و كسب بیش از 40 رتبه برتر كشوری در مسابقات ملی حفظ نهج البلاغه است.

مدیر نخستین مركز تربیت حافظان قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در جهان تشیع در خصوص نحوه ثبت نام علاقه مندان برای این مدارس شبانه روزی گفت: با توجه به اینكه نخستین سال شروع این مدارس همزمان با سال تحصیلی 93-92 خواهد بود و زمان جذب، مصاحبه، گزینش ودوره آزمایشی این طرح در شش ماه نخست سال 92 انجام خواهد شد، علاقه مندان می توانند از 15اسفند امسال ثبت نام خود را انجام دهند.

موسسه فرهنگی قرآنی امیرالمؤمنین (ع)كاشان، مجری طرح تخصصی حفظ ، ترجمه و تفسیر قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجّادیه تاكنون موفق به كسب بیش از40 مقام برتر كشوری در مسابقات سراسری نهج البلاغه شده است.

همچنین این موسسه، موفق به تربیت 300 حافظ قسمت هایی از قرآن و نهج البلاغه ، زیر پوشش قرار دادن نزدیك به یك هزار و 500 عضو قرآنی و اجرای بیش از 20 نوع فعالیت متنوع قرآن ، عترت و نهج البلاغه شده است.

562