اردبيل - نماينده مردم اردبيل ، نير ، نمين و سرعين در مجلس شوراي اسلامي گفت: در سايه اقدامات انجام شده وضعيت زندان اردبيل مطلوب تر شده است.

مصطفی افضلی فرد روز یكشنبه در بازدید از بخش های مختلف زندان اردبیل افزود: كسانی كه به عنوان زندانی در اینجا حضور دارند بخشی از انرژی و سرمایه جامعه ما هستند ، بنابراین نمی توان نسبت به وضعیت آنها و نحوه تربیت آنها بی تفاوت شد.

وی گفت: به رغم محدودیت اعتبارات كارهای خوبی در زندان اردبیل انجام شده و برخی از كمبودها نیز نتیجه كافی نبودن اعتبار است.

وی با انتقاد از نگاه فرایندی به مجموعه زندان ها اظهار كرد: انتظار ما از مجموعه دستگاه های دولتی ، سازمان ها و نهادهای ذیربط این است كه با بررسی عوامل بیرونی افزایش جمعیت كیفری و نگاه نظام مند به آن برای كاهش جمعیت كیفری در زندان ها تلاش كنند.

وی افزود: با هدف كاهش آسیب های اجتماعی مجلس برای دریافت طرح ، پیشنهاد و لایحه از سوی دولت ، قوه قضائیه یا كمیسیون های مربوطه آمادگی لازم را دارد تا اگر خلاء قانونی عامل ایجاد مشكل باشد با وضع قوانین موثر نسبت به رفع آن اقدام كند.

به گزارش ایرنا ، نماینده مردم اردبیل ، نیر ، نمین و سرعین از كانون اصلاح و تربیت ، مجتمع كار درمانی و حرفه آموزی و اداره زندان مركزی اردبیل بازدید كرد و در جریان مشكلان زندانیان قرار گرفت.

594/530