تهران - فدراسيون هندبال در اقدامي نادر با حذف تيم هندبال فولاد سپاهان اصفهان، قهرمان ليگ برتر هندبال را عوض كرد و قهرماني به تيم ثامن الحجج سبزوار رسيد.

به گزارش ایرنا، یك هفته پیش از پایان رقابت های هندبال لیگ برتر باشگاه های ایران، سپاهانی ها با انتقاد از عملكرد مدیریتی در هندبال ایران، این فدراسیون را تهدید به كناره گیری از لیگ برتر سال آینده كردند.

'جلال كوزه گری' رییس فدراسیون هندبال پس از دریافت نامه اعتراضی سپاهانی ها وعده داد كه مشكلات را برطرف كند تا یكی از ریشه دارترین تیم های هندبال ایران و قهرمان بی چون و چرای چند سال اخیر لیگ برتر از مسابقات كنار نكشد.

یك هفته پیش از پایان لیگ برتر هندبال در حالی كه قهرمانی ثامن الحجج مشهد با توجه به امتیازهای این تیم در لیگ قطعی شده بود، سپاهان در آخرین مسابقه خود كه تغییری در جایگاه سومی آن ایجاد نمی كرد، شركت نكرد.

در این میان، هفته پایانی برگزار شد و ثامن الحجج مشهد قهرمانی خود را قطعی كرد اما مسوولان فدراسیون هندبال با تغییر موضع خود نسبت به تیم سپاهان اعلام كردند در صورت حذف این تیم از لیگ برتر در جلسه كمیته انضباطی، احتمال تغییر قهرمان وجود دارد.

** چگونه قهرمان تغییر می كرد؟

در صورتی كه فدراسیون هندبال، سپاهان اصفهان تیم سوم جدول را از لیگ كنار می گذاشت، نتایج سایر تیم ها در مقابل این تیم از جدول رده بندی حذف می شد و با این تغییر ثامن الحجج سبزوار تیم سوم جدول جایگاه بهتری نسبت به تیم ثامن الحجج مشهد تیم اول جدول پیدا می كرد.

كمیته انضباطی فدراسیون هندبال، امروز (سه شنبه) با حضور علیرضا رحیمی رییس سابق فدراسیون و مدیرعامل باشگاه سپاهان اصفهان تشكیل جلسه داد و سرانجام این تیم را از لیگ برتر كنار گذاشت تا به جای ثامن مشهد، ثامن سبزوار قهرمان لیگ شود.

نكته دیگر اینكه سه هفته پیش از پایان لیگ، تیم شهرداری ارومیه نیز به دلیل بی پولی و حاضر نشدن در مقابل سپاهان از لیگ برتر كنار گذاشته شده بود.

لیگ برتر هندبال ایران امسال در شرایطی دیرتر از زمان معمول آغاز شد كه 10 تیم در آن حضور داشتند اما در انتها لیگ با هشت تیم به پایان رسید تا پرونده لیگ برتر هندبال سال 91 با حاشیه ها و حرف و حدیث های بسیار به پایان برسد.

فدراسیون هندبال در دفاع از اقدام خود مبنی بر كنار گذاشتن سپاهان از لیگ برتر در سایت رسمی خود آورده است: بر این اساس تیم فولاد مباركه اصفهان به استناد آیین نامه كمیته انضباطی مسابقات و با توجه به حضور نیافتن این تیم مقابل نیروی زمینی تهران در هفته پایانی لیگ برتر و تمكین نكردن از درخواست كتبی فدراسیون مبنی بر حاضر شدن در مسابقه هفته آخر و ذكر این نكته كه دو پیروزی تیم ثامن الحجج مشهد مقابل فولاد به طور خودكار محاسبه نخواهد شد، این تیم از جدول امسال كنار گذاشته شده و تیم ثامن الحجج سبزوار به عنوان قهرمان امسال معرفی می شود.

جدول نهایی لیگ برتر هندبال پس از حذف فولاد مباركه اصفهان به شرح زیر است:

1- ثامن الحجج سبزوار 26 امتیاز

2- ثامن الحجج مشهد 24 امتیاز

3- مس كرمان 13 امتیاز

4- شهرداری تبریز 13 امتیاز

5- نیروی زمینی تهران 12 امتیاز

6- هپكو اراك 11 امتیاز

7- كاسپین قزوین 9 امتیاز

8- ستاره فروغ كویر كرمان 4 امتیاز

ورزشی (2). ** 1346 ** 1589