مشهد – فرماندار بجستان از الكترونيكي شدن اين شهرستان به عنوان نخستين منطقه از استان خراسان رضوي در آينده نزديك خبر داد.

'حسین جمشیدی' روز سه شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: الكترونیكی شدن بجستان به عنوان درگاه ورودی مشهد الرضا (ع) طرحی در راستای استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات به منظور صرفه جویی در وقت و هزینه مردم است.

وی افزود: این طرح با ابتكار و سرمایه گذاری بخش خصوصی تحت نظارت فرمانداری بجستان در این شهرستان به مرحله اجرا درآمده است.

او اظهار داشت: در نخستین گام از اجرای این طرح برای خدمات رسانی به خانواده شهدا، نخستین گلزار شهدای الكترونیك خراسان رضوی در دهه فجر امسال راه اندازی شد.

وی گفت: در این گلزار از طریق بكارگیری نرم افزاری ویژه، اطلاعات مربوط به شهدایی كه در گلزار بجستان مدفون هستند، شامل مشخصات و زمان و مكان شهادت آنان از طریق بلوتوث تلفن همراه قابل دریافت است.

او افزود: با راه اندازی این نرم افزار هر یك از افرادی كه به گلزار شهدای بجستان مراجعه كنند می توانند اطلاعات مربوط به شهدا را روی تلفن همراه خود داشته باشند.

فرماندار بجستان گفت: همچنین طی برنامه ریزی های انجام گرفته درصدد هستیم با استفاده از نرم افزارهای رایانه ای اطلاعات گردشگری، تاریخی، اقامتگاه ها و موقعیت جغرافیایی این شهرستان را برای عید نوروز از طریق تلفن همراه در اختیار گردشگران و زائران قرار دهیم.

جمشیدی ارائه اینترنت رایگان به زائران در مكان‌ های استقرار آنان و راه اندازی رادیو اینترنتی را از دیگر امكانات فراهم شده برای مسافران و زائران در نوروز سال آینده برشمرد.

وی با بیان اینكه بجستان درگاه ورودی مشهد است، گفت: سالانه بیش از چهار میلیون زائر وارد استان خراسان رضوی می‌شوند كه اغلب از مسیر بجستان عبور می ‌كنند لذا به منظور خدمات رسانی بهتر به زائران ایجاد تسهیلات الكترونیكی و فناوری اطلاعات برای این شهرستان در نظر گرفته شده است.

فرماندار بجستان با بیان اینكه اجرای طرح دولت الكترونیك در این شهرستان را از سال دیگر به صورت جدی تر دنبال خواهیم كرد، افزود: الكترونیكی شدن این منطقه موجب كاهش رفت و آمد مردم در شهر و شفاف شدن فرآیند كاری ادارات می شود./3

7489 /664