'عبدالامیر عرفی' روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا افزود: این برنامه با هدف كاهش میزان آسیب های وارده به نظام آموزشی ناشی از سیستم های ارزشیابی ناكارآمد به منظور ارتقا كیفیت فرآیند یاددهی و یادگیری اجرا شد.
وی اضافه كرد: در راستای اصلاح نظام ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ، وضع موجود ارزشیابی در دوره ابتدایی بررسی شد.
عرفی گفت: همچنین نشست های دوره ای به منظور تبادل تجربیات موفق استان ها در زمینه ارزشیابی نوین برگزار شد و شیوه های نوین ارزشیابی مورد اجرا در 20 كشور جهان مورد بررسی قرار گرفت.
عرفی گفت: ارزشیابی پیشرفت تحصیلی ـ تربیتی در دوره ابتدایی به صورت تكوینی در طول سال تحصیلی براساس اهداف برنامه درسی هر پایه صورت می گیرد.
به گفته وی در این ارزشیابی معلم و مربی با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله آزمون های عملكردی، مشاهدات و درس پژوهی فعالیت های داخل و خارج از كلاس و مدرسه دانش آموز را مورد بررسی قرار می دهند.
اجتمام(4)**9105**1569
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۳
تهران- رييس مركز سنجش وزارت آموزش و پرورش اعلام كرد نظام ارزشيابي پيشرفت تحصيلي به منظور تحقق فرآيند ياددهي و يادگيري در تمام دوره هاي تحصيلي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه اصلاح شد.