دزفول- چهارمين مركز رشد واحدهاي فناور استان خوزستان وابسته به پارك علم و فناوري روز يكشنبه در دزفول افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا رییس پارك علم و فناوری خوزستان در آیین افتتاح این مركز در سالن شیخ مرتضی انصاری دانشگاه آزاد اسلامی دزفول گفت:با توجه به تاكید مقام معظم رهبری مبنی بر توسعه شركت های دانش بنیان ، 50 درصد تولید ناخالص ملی باید با افق 1404 توسط شركت های دانش بنیان تامین شود.

'بابك مختاری ' افزود: در راستای نیل به این هدف ، 60 هزار شركت دانش بنیان در كشور تاسیس شده كه 20 هزار شركت از این تعداد در استان خوزستان قرار دارند.

وی مركز رشد واحدهای فناور دزفول را چهارمین مركز تاسیس شده در استان خوزستان عنوان كرد و افزود: پیش از این ، دو مركز در دانشگاه صنعت نفت و شهید چمران اهواز و یك مركز در دانشگاه علم فنون خرمشهر تاسیس شده است.

وی به دریافت موافقت اولیه تاسیس دو مركز رشد واحدهای فناور مسجدسلیمان و ایذه اشاره كرد و اظهار داشت:متاسفانه مركز رشد واحدهای فناور ماهشهر بدلیل عدم همكاری پتروشیمی ماهشهر و نداشتن استانداردهای لازم تعطیل شد.

رییس پارك علم و فناوری خوزستان به افتخارات كسب شده توسط این پارك اشاره كرد و اظهار داشت: پارك علم و فناوری خوزستان ، در دو سال گذشته دو كار آفرین برتر در علم و صنعت داشته و سه طرح برتر ملی را ارائه داده است.

وی با اشاره به اینكه مراكز رشد واحدهای فناور علم را در اختیار جامعه قرار می دهند افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز رتبه نخست كشور را در عقد قرارداد با شركت های دانش بنیان دارد.

رییس منطقه شش دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این آیین ، مراكز رشد واحدهای فناور را در هر منطقه باعث ارتقای وضعیت اقتصادی و كارآفرینی دانست و افزود: بیش از سه هزار مركز رشد در جهان مشغول به فعالیت می باشند.

' مسعود صدری نسب ' گفت: ایران اسلامی ، 14 سال زودتر از برنامه تدوین شده توانست رتبه نخست علمی منطقه را از آن خود كند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی دزفول گفت: این مركز با 12 واحد فناوری با هدف ارائه خدمات علمی به اساتید ، دانشجویان ، نخبگان و محققان شمال خوزستان راه اندازی شده است.

' حسن براتی ' با اشاره به اینكه این مركز به تمام مراكز آموزش عالی مستقر در شمال استان خوزستان خدمات علمی ارائه می كند گفت: با توجه به ظرفیت های موجود در شمال خوزستان ،‌ این مركز نقش مهمی در توسعه طرح های كشاورزی ، آب ، انرژی و صنایع در این منطقه خواهد داشت.

براتی افزود:60 هزار دانشجو در دانشگاههای مختلف شمال خوزستان مشغول تحصیل می باشند كه می توانند از امكانات مركز رشد واحدهای فناور بهره مند شوند.

براتی هدف از ایجاد مركز رشد را ایجاد كسب و كار دانش بنیان و حمایت از نوآوری و خلاقیت نیروهای جوان محقق ، كمك به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری ، ایجاد فضای لازم برای گسترش و رشد واحدهای كوچك و متوسط دانش بنیان و فناور فعال در زمینه فناوری دانست.

وی گفت: در این مركز ، زمینه مناسب جذب كارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی در زمینه های منجر به توسعه فناوری فراهم می شود.

وی تولید و توسعه محصولات و فرآیندهای فناوری قابل عرضه به بازار و فراهم نمودن زمینه جهت تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی را از دیگر اهداف تاسیس مركز رشد واحدهای فناور دزفول عنوان كرد.7279/648/ 1539