'محمد حسن كرباسیان' روز دوشنبه اظهار داشت: مطالعات پیاده سازی برنامه استراتژیك از بهمن ماه سال 89 آغاز و اجرای آن برای نخستین بار در كشور از سال گذشته شروع شد.
وی افزود: بر همین اساس، سال گذشته شاهد رشد صعودی كیفیت ارایه خدمات به متقاضیان بودیم به گونه ای كه در آن مقطع نیز رشد 30 درصدی در این حوزه عملیاتی شده بود.
رئیس هیات مدیره شركت پست با اشاره به تاثیر گذاری اجرای این برنامه در ارتقاء دیگر شاخص های موجود در حوزه پستی گفت: افزایش ترافیك كل مرسولات پستی از 55 میلیون مرسوله به نزدیك 89 میلیون مرسوله در ماه از دیگر دستاوردهایی است كه به واسطه تلاش كاركنان شركت پست و اجرای دقیق برنامه استراتژیك محقق شده است.
كرباسیان خاطر نشان كرد: در همین راستا و به منظور پیاده سازی برنامه استراتژیك پست، شاخصهای تخصصی در بخشهای مختلف مربوط به فعالیتهای پستی كشور جهت ارزیابی اقدام های در دست اجرا تدوین و كمیته های ارزیابی استانی تشكیل شد به گونه ای كه در هر هفته وضعیت شاخص های تعریف شده در چهار استان مورد بررسی قرار می گیرد.
مدیرعامل شركت پست با بیان این مطلب كه برنامه استراتژیك شركت پست بر مبنای كارت امتیازی متوازن (BSC) تدوین شده تصریح كرد: این روش یك الگوی موفق بین المللی محسوب می شود كه چهار وجه، مالی، مشتریان، فرآیندهای داخلی و رشد و یادگیری را همزمان در بر می گیرد.
وی ادامه داد: بر اساس رویكرد استراتژیك شركت پست، اهدافی نظیر افزایش بهره وری، افزایش درآمد و ترافیك، مدیریت هزینه، بهینه سازی فرآیندها، ارتقاء رشد و یادگیری، بهبود كیفیت، و افزایش رضایت مندی ذینفعان مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
كرباسیان در گفت و گو با واحد خبر مركز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تاكید كرد: از دیگر برنامه هایی كه در راستای مدیریت استراتژیك و تحقق برنامه های شركت پست در حال اجرا و پیاده سازی است می توان به ، بازنگری و تدوین استانداردهای عملیاتی، بازنگری و اصلاح فرایند ها و بررسی مداوم و ارتقائ میزان رضایتمندی مشتریان اشاره كرد.
اقتصام (1) ** 1579**1319
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۳
تهران - مدير عامل شركت پست گفت با اجراي برنامه استراتژيك پست در كشور از ابتداي سال جاري تا كنون كيفيت خدمات پستي 30 درصد افزايش يافته است .