شهرري - مديركل حريم شهر تهران از راه اندازي نخستين سيستم كنترل هوشمند ساخت و ساز حريم پايتخت در منطقه 20 شهر تهران خبر داد.

به گزارش دریافتی روز یكشنبه ایرنا از روابط عمومی شهرداری منطقه 20، 'سیدصباح الدین متقی' با بیان اینكه سیستم كنترل هوشمند ساخت وسازحریم برای نخستین بار در كشور انجام شده است، گفت: این سامانه قابلیت رصد ساخت و سازهای محدوده حریم را به شكل هوشمند و لحظه به لحظه برای مدیریت شهری اعم از ناحیه، منطقه و ستاد فراهم كرده است.

وی كاهش نیروهای فیزیكی در حریم، كنترل آنلاین، صرفه جویی اقتصادی و ثبت تخلفات انجام شده را از مهمترین اهداف این اقدام برشمرد و خاطرنشان كرد: با نصب دوربین های مدار بسته در نقاط حساس محدوده حریم منطقه20، به صورت پی در پی از موقعیت تحت پوشش عكس گرفته می شود و با ثبت و ضبط كوچكترین تغییرات، تخلفات ساخت و ساز مورد بررسی و پیگیری قرار می گیرد.

متقی با بیان اینكه این سیستم برای موقعیت پرخطر منطقه 20 كه بیشترین مساحت حریم شهر تهران را به خود اختصاص داده به صورت پایلوت اجرا شده است، افزود: این سامانه در سه مرحله برای موقعیت های پرخطر، متوسط خطر و كم خطر اجرایی می شود كه پس از پیمایش و حصول نتایج مرحله نخست، مراحل بعدی آن عملیاتی می شود و بزودی این طرح در دیگر مناطق شهر تهران نیز اجرا خواهد شد.

وی با تاكید بر صیانت از حریم شهر و ایجاد فضاهای تفرجگاهی و فضای سبز اظهار كرد: طرح جامع حریم شهر تهران در مراحل پایانی قرار دارد و با تصویب و اجرای آن از هر گونه ساخت و سازی در حریم جلوگیری می شود كه گام مهمی در یكپارچه سازی مدیریت حاكم بر حریم پایتخت است.

مراسم رونمایی از سامانه كنترل هوشمند ساخت و ساز حریم شهر تهران با حضور مدیركل حریم شهر تهران، قائم مقام شهردار منطقه، معاون شهرسازی و معماری و مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه 20 برگزار شد.

7299/ 699/1556/