شيراز- ترافيك سنگين عصر و شامگاه شنبه خيابان هاي منتهي به آرامگاه حافظ در شيراز را در برگرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این ترافیك ناشی از مراجعه شمار زیادی از گردشگران نوروزی شهر شیراز جهت بازدید از مجموعه فرهنگی حافظیه بود.

ترافیك سنگین خیابان گلستان در مسیر مابین آرامگاه سعدی و آرامگاه حافظ به خیابان های و مسیرهای اطراف نظیر میدان گلستان، بلوار سلمان فارسی، بلوار هفت تنان و ... نیز سرایت كرد و برای ساعتی عبور و مرور در این معابر را مختل یا به طور كلی متوقف كرد.

بنا بر اعلام سرپرست معاونت گردشگری اداره كل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، آرامگاه حافظ بیشترین شمار بازدیدكنندگان اماكن فرهنگی و تاریخی تحت پوشش این اداره كل را در ایام نوروز سال جاری به خود اختصاص داده است.

با وجود شبانه روزی بودن بازدید از آرامگاه حافظ، صف های طولانی بازدیدكنندگان برای تهیه بلیت و ورود به این مركز تا ساعات پایانی شب نیز ادامه دارد.

از ابتدای اسفندماه سال 91، خیابان حافظیه واقع در جنوب آرامگاه حافظ بنا بر تصمیم شورای ترافیك شهرستان شیراز به پیاده رو تبدیل شده است تا مبلمان شهری اطراف این مركز فرهنگی با این اثر همخوانی یابد.

به دنبال حذف خیابان حافظیه از مسیرهای ارتباطی شهروندان شیراز، خیابان جایگزینی از سوی نهادهای مسوول برای تسهیل حمل و نقل شهری مردم معرفی نشده است.

بدین ترتیب، در ایام نوروز سال جاری، گردشگران نیز طعم ترافیك سنگین عصرگاهی ناشی از حذف خیابان حافظیه را می چشند.

پل تاریخی واقع در جوار حرم مطهر حضرت علی بن حمزه (ع) پیش از این یكی از راه های دسترسی به آرامگاه حافظ از مسیر كنارگذر رودخانه خشك بود كه در نوروز امسال مسدود و بار ترافیكی آن به خیابان های دیگر منتقل شده است.

بنا بر آمار اعلامی از شمار گردشگران واردشده به مركز استان فارس، افزایش شمارمسافران در ایام نوروز از دیگر دلایل ایجاد ترافیك سنگین در محورهای منتهی به حافظیه محسوب می شود. ك/2

2026/681