مدير بيمه اجتماعي عشاير و روستاييان استان كرمان گفت: بيمه اجتماعي روستاييان و عشاير شهرستان سيرجان صد درصد انجام شد و جشن شكرگذاري اين طرح رفاهي بيست و يكم فروردين ماه جاري برگزار مي شود.

'محمد میرجعفری' روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: شهرستان سیرجان به عنوان نخستین شهرستان استان كرمان توانست با بیمه كردن هفت هزار و 164 خانوار عشایری و روستایی جمعیت هدف را به طور كامل زیر پوشش بیمه اجتماعی ببرد.

وی گفت: بیمه اجتماعی برای دریافت حقوق و مستمری روستاییان و عشایر پس از 15 سال پرداخت است و این بیمه جمعیت 18 تا 55 سال را برای سرپرستان خانوارها شامل می شود.

وی ادامه داد: استان كرمان تاكنون موفق شده 61 هزار و 803 خانوار را زیر پوشش این بیمه ببرد و از این لحاظ جزء استان های برتر كشور محسوب می شود.

میرجعفری، گفت: از این تعداد یكهزار و 253 خانوار تاكنون مشمول دریافت مستمری به علت فوت و از كارافتادگی شده اند.

وی اضافه كرد: بیمه تامین روستاییان و عشایر به صورت قانونی از سال 84 آغاز شد و ساكنان روستاها و عشایر می توانند با پرداخت مبلغ ناچیز مشمول خدمات این بیمه شوند.

میرجعفری گفت: افراد پس از 15 سال زیر پوشش این بیمه از مزایای حقوق و مستمری آن استفاده می كنند و در صورت فوت یا حادثه در هر سنوات مشمول دریافت مستمری می شوند.

وی افزود: روستاییان و عشایر استان كرمان می توانند با مراجعه به دهیاری ها و بخشداری ها از مزایای این بیمه استفاده كنند.ك/3

7435/8154/2624