ساري- دبيرستاد تسهيلات نوروزي آمل گفت: در تعطيلات نوروزي امسال بيش از شش گردشگر داخلي و خارجي از مكان هاي تاريخي اين شهرستان ديدن كردند.

'محمدرضا شیدفر ' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موزه تاریخ شهر آمل، موزه شهدا، تپه باستانی قلعه كش ، پل های دوازه چشمه و معلق و نیز گنبد ناصرالحق و آتشكده از بناهای مهم تاریخی آمل در این ایام بیشترین بازدید كننده را داشتند.

وی ادامه داد: شهرستان آمل دارای بناهای تاریخی زیادی است كه تاكنون 56 اثر درفهرست آثار ملی كشور ثبت شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آمل به قدمت تاریخی این شهرستان اشاره كرد و گفت: شهرستان آمل از كهن ترین شهرهای و مراكز مهم ایران ودنیا است كه از دو هزار سال قبل تاكنون نام این شهر به همین نام بوده و تغییر نكرده است.

وی با اشاره به اینكه اطلاع رسانی بهتر از جاذبه های تاریخی و گردشگری شهرستان آمل از طریق رسانه ها و توزیع بروشورها در افزایش ورودی مسافران نوروزی و نیز اقامت بیشتر آنان در این شهرستان تاثیر گذار بوده است، اضافه كرد: از آغاز تعطیلات نوروزی در 28 اسفندماه پارسال تاكنون حدود 60هزار مسافر در شهرستان آمل اقامت داشتند.

شیدفر گفت: ظرفیت اقامت مسافران در تعطیلات نوروز امسال با 20درصد افزایش به 9هزار و500نفر در شبانه روز افزایش یافت و این تعداد شامل 470 تخت هتل، هتل آپارتمان ها زیر پوشش میراث فرهنگی وگردشگری و علاوه بر آن ستادهای اسكان مدارس، زائرسراهای اماكن زیارتی، كمپ های هلال احمر و پارك ها و بوستان های شهرداری و منابع طبیعی است.

وی، به افزایش زمان اقامت مسافران نوروزی امسال در شهرستان آمل اشاره كرد و افزود:به علت فراهم بودن امكانات رفاهی در نقاط مختلف شهرستان آمل مدت اقامت مسافران نوروزی از دو روز سال گذشته به حدود سه روز در تعطیلات نوروز 92 افزایش یافته است.

شهرستان آمل از مناطق مهم گردشگری واقامتی مسافران نوروزی در استان مازندران محسوب می شود.ك/3

7327/1654