اروميه - ناظر گمركات آذربايجان غربي گفت: مبارزه قاطع با قاچاق از برنامه هاي جدي حوزه نظارت گمركات استان است.

میرهاشم سید احمدی روز چهارشنبه در بازدید از دایره قضائی گمرك ارومیه افزود: قاچاق به عنوان پدیده‌ای مخرب و آسیب‌رسان به اقتصاد ملی یكی از مباحث مهم در گمرك است كه گمركات استان نیز به جد با آن برخورد كرده و می كنند.

وی اضافه كرد: در صورت كشف قاچاق، مدیران گمرك به طور جدی با موضوع برخورد كرده و تا حصول نتیجه نهایی از طریق مراجع قضایی به صورت مستمر مساله را پیگیری می‌كنند.

وی اظهار كرد: در این خصوص همكاری موثر و مفید با دستگاههای مسئول در امر مبارزه با قاچاق كالا می‌تواند اثربخشی اقدامات جاری در این زمینه را دوچندان كند.

ناظر گمركات آذربایجان غربی گفت: یكی از مهمترین برنامه های گمركات استان، تجهیز گمركات به دستگاه‌های ایكس ری می باشد.

ناظر گمركات آذربایجان غربی افزود: در حال حاضر از این دستگاه‌ در گمرك بازرگان استفاده می شود كه در آینده نزدیك، تعداد گمركات مجهز به دستگاه ایكس ری در استان افزایش می یابد.

سید احمدی گفت: برای افزایش دانش تخصصی كارشناسان، اقدامات كارسازی انجام شده است كه عمده ‌ترین آنها، برنامه ریزی جهت استفاده از منابع اصلی آموزشی تخصصی گمرك و ارتقای كمی و كیفی آموزش‌های سازمانی برای مدیران و كارشناسان گمرك با برگزاری دوره آموزشی و توسعه آموزش‌های برون سازمانی در سطح منطقه با انعقاد توافقنامه همكاری آموزشی با سازمانهای دیگر بوده است.

8137/581