ساري - فرمانده انتظامي مازندران از كاهش 42 درصدي تلفات حوادث رانندگي در استان از آغاز طرح نوروزي پليس ( 27 اسفند ماه سال قبل) تا پايان روز 13 فروردين ماه جاري در اين خطه خبر داد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار سرتیپ دوم پاسدار ' علیرضا مسكنی ' روز پنجشنبه در گفت گو با خبرنگاران در ساری افزود: با توجه به تلاش و حضور شبانه روزی ماموران پلیس راه مازندران در جاده ها و رعایت قوانین و مقررات راهنمائی و رانندگی از سوی رانندگان و مسافران نوروزی آمار تلفات حوادث رانندگی در محورهای مواصلاتی استان در ایام نوروز با كاهش روبرو بوده است.

وی همچنین با اشاره به حضور فعال ماموران پلیس آگاهی و كلانتری ها و پاسگاه ها در زمینه پیشگیری از جرائم و مقابله با سارقان از افزایش 30درصدی كشفیات جرائم و سرقت ها در استان خبر داد .

فرمانده انتظامی استان از فعالیت 200 تیم خودرویی پلیس راهنمائی و رانندگی برای كنترل ترافیك درون شهرها با حضور 500 نیروی پلیس راهور خبر داد و افزود: آمار تلفات حوادث رانندگی در درون شهرها نسبت به مدت مشابه سال قبل 78 درصد كاهش داشته است.

سردار مسكنی افزود: برابر آمار ها در سال گذشته تصادف منجر به فوت در درون شهرها 14نفر بوده كه این میزان در سال جاری به سه نفر كاهش یافت.

وی با اشاره به آمار ستاد تسهیلات سفر مازندران از افزایش 20 درصدی حجم ورود مسافر به استان خبر داد و بیان داشت: با توجه به افزایش این حجم در سال جاری شاهد كاهش تصادفات و جرائم بوده ایم.

وی موفقیت نیروی انتظامی در كاهش جرائم و حوادث رانندگی را مرهون تعامل و همكاری همه سازمان ها و دستگاه ها به ویژه رسانه ها و صدا وسیما با پلیس دانست و افزود: اطلاع رسانی و آگاه سازی عمومی و هم افزایی سازنده دستگاه ها نقش مهمی در كاهش حوادث رانندگی و جرائم داشته است.

سردار مسكنی با اشاره به اینكه تعدادی از مسافران نوروزی در استان حضور دارند، افزود: بار ترافیكی در روزهای پایانی هفته به ویژه پنج شنبه و جمعه هفته جاری در محورهای مواصلاتی استان افزایش خواهد یافت.

فرمانده انتظامی مازندران به مسافران نوروزی كه قصد برگشت به استان و شهرستان خود را دارند، توصیه كرد:با رعایت قوانین ومقررات و صبر و حوصله رانندگی كنند، تا دچار حوادث ناگوار نشوند.

سردار مسكنی گفت: امسال در طرح نوروزی پلیس حدود 13 هزار نفر از ماموران فرماندهی انتظامی مازندران برای برقراری نظم، انضباط و امنیت در استان بكارگیری شدند.ك/2

609/503