تهران- دوچرخه سواران ايراني با پيام عشق و دوستي ميان ملت ها به شمال اروپا سفر مي كنند.

به گزارش ایرنا، عبدالله مصباح و كرامت عزیززاده دو دچرخه سوار جهانگرد ایرانی هستند كه در ادامه سلسله سفرهای خود به كشورهای مختلف این بار قصد سفر به شمال اروپا مثل بلژیك، دانمارك، هلند، فنلاند و نروژ را دارند.

این سفر از دوم اردیبهشت از تهران آغاز می شود.

این دو دوچرخه سوار تا كنون با هدف گسترش فرهنگ حفظ محیط زیست و زندگی پاك، در سه مرحله به بیش از 50 كشور جهان سفر كرده اند و در این كشورها 800 نهال زیتون به عنوان نماد صلح جهانی كاشته اند.

مصباح و عزیززاده در سفر جدید خود علاوه بر شعارهای قبلی، با پیام عشق و دوستی میان ملت ها ركاب خواهند زد. این دوچرخه سواران قصد دارند در ادامه سفرهای خود به كشورهای مختلف پنج هزار نهال زیتون بكارند.

عبدالله مصباح 59 ساله و كرامت عزیززاده 43 ساله از 14 سال قبل در كنار هم ركاب می زنند و تاكنون در برنامه هایی برای حمایت از كودكان سرطانی و بی سرپرست، دفاع از نام خلیج فارس و حاكمیت ایران بر جزایر سه گانه در استان های مختلف دوچرخه سواری كرده اند.

مصباح در گفت و گو با خبرنگار ایرنا هدف از اقدامات خود را گسترش فرهنگ ورزش همگانی و تشویق جامعه به استفاده از دوچرخه عنوان می كند.

وی درباره واكنش مردم كشورهای مختلف به سفر دوچرخه سواران ایرانی می گوید: تبلیغاتی كه علیه ایران در كشورهای غربی وجود دارد تاثیر بدی بر ذهنیت مردم این كشورها گذاشته است اما وقتی كار ما را می بینند متوجه می شوند كه بر خلاف تبلیغات این رسانه ها، مردم ایران صلح دوست هستند.

مصباح با اشاره به اینكه تا كنون برای سفر به كشورهای مختلف بیش از 35 میلیون تومان هزینه كرده اند معتقد است: ما هم مانند دیگر ورزشكاران كشورمان پرچم ایران را در كشورهای مختلف بالا می بریم و طبیعی است كه انتظار حمایت داشته باشیم و حداقل هزینه سفرهای ما پرداخت شود.

ورزشی (4) ** 2024**1553