زنجان-استاندار زنجان گفت: بايد تا آغاز سال تحصيلي جديد 12 مدرسه ابتدايي و راهنمايي در چهار فاز نخست شهرك گلشهر كاظميه ساخته و بهره برداري شود.

به گزارش ایرنا محمد رئوفی نژاد روز چهارشنبه در جلسه ساخت فضای آموزشی در گلشهر كاظمیه زنجان افزود: مهم ترین نیاز این شهرك درمقطع كنونی تامین مراكز آموزشی به ویژه مدرسه است.

وی تاكید كرد: ساخت هشت مدرسه ابتدایی و چهار مدرسه راهنمایی گلشهر كاظمیه باید طبق زمان بندی انجام شود تا این مدارس در سال تحصیلی جدید پذیرای دانش آموزان باشند.

استاندار زنجان گفت: گلشهر كاظمیه باید در آینده صاحب 27 مدرسه ابتدایی،راهنمایی و متوسطه شود.

رئوفی نژاد خاطر نشان كرد: علی رغم اینكه اراضی مربقوط به ساخت مدارس در این شهرك آماده و دارای جانمایی مطلوبیست متاسفانه اجرای طرح ها بسیار ضعیف است.

وی رفع نیاز آموزشی شهرك گلشهر كاظمیه را موجب رفع بسیاری از مشكلات اجتماعی و ترافیكی برشمرد.

استاندار زنجان با بیان اینكه 50 درصد واحدهای مسكونی مهر استان زنجان در شهرك های پونك و گلشهر كاظمیه واقع شده اند ، گفت: ارائه خدمات رفاهی به مردم این شهرك ضروری است.

رئوفی نژاد شهرك گلشهر كاظمیه را جزو بزرگترین و قدیمی ترین شهرك های زنجان برشمرد و افزود: هم اكنون با ارائه خدمات مختلف از سوی شركت های خدماتی در شهرك گلشهر كاظمیه اراضی آن ارزش افزودی بالایی یافته و سرعت اسكان جمعیت در آن به شدت افزایش یافته است.

وی تاكید كرد: مدارس مورد نیاز مردم گلشهر كاظمیه و پونك باید با همكاری آموزش و پرورش،راه و شهرسازی،تعاونی مسكن این شهرك ها و خیرین مدرسه ساز به موقع آماده و تحویل گردد.

مدیر عامل مجمع خیرین مدرسه ساز استان زنجان نیز در ادامه گفت: علی رغم اینكه ماده 18 قانون آموزش و پرورش قانون مناسبی برای افزایش تعداد مدارس است اما عملی نمی شود.

رحیم حاج نایبی افزود: طبق این قانون شهرك سازان موظفند مدرسه مورد نیاز جمعیت شهرك را نیز تامین كنند اما این امر كمتر محقق می شود.

وی ادامه داد: شركت تعاونی بسیجیان جزو محدود شركت هایی است كه تعهدات خود را در قبال خیرین مدرسه ساز انجام داده است.

حاج نایبی یادآور شد: در مقطعی از زمان آموزش و پرورش فعالیت خیرین مدرسه ساز را در شهرك های جدید منع كرد چرا كه وظیفه ساخت شهرك را به عهده شهرك سازان می دانست اما اكنون ای مشكل رفع شده است.

522/7324