تبريز- نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي و امام جمعه تبريز گفت: مقاومت مردم غزه در برابر متجاوزان صهيونيست مايه غرور و سربلندي مسلمانان جهان است.

آیت الله 'محسن مجتهد شبستری' روز شنبه در دیدار 'رفیق سالم مكی' شهردار غزه با وی افزود: مقاومت و پیروزی غزه در برابر رژیم غاصب صهیونیستی در جنگ های 33 روزه و هشت روزه باعث شكسته شدن هیمنه پوشالی این رژیم غاصب شد.

وی گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران از روزهای آغازین پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) به مساله فلسطین توجه ویژه ای داشته و با تمام توان پشتیبان ملت فلسطین در برابر رژیم غاصب صهیونیست است.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس از سوی رهبر كبیر انقلاب گفت: روز جهانی قدس و طنین فریادهای یكپارچه مسلمان جهان در این روز باعث شده تا پایه‌ های سست و پوشالی ستمكاران تاریخ به لرزه درآید.

وی اظهاركرد: هر روز گام های جدیدی برای عقب‌ نشینی رژیم منحوس صهیونیستی از سوی مردم فلسطین و آزادی خواهان جهان برداشته می ‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: پیروزی امت اسلامی بر مستكبران محصول صدور آرمان های حسینی انقلاب اسلامی ایران در سراسر جهان بوده و پیروزی مردم غزه پیروزی مسلمانان و پیروزی مستقیم ایران اسلامی بود.

وی گفت: حزب الله لبنان نیز با الهام گرفتن از انقلاب اسلامی و حضرت آیت الله خامنه ای همواره پشتیبان ملت فلسطین است.

امام جمعه تبریز قرارداد خواهرخواندگی شهرهای تبریز با غزه فلسطین را نقطه عطف مناسبات بین این دو شهر مهم جهان اسلام برشمرد.

وی اظهاركرد: شهرهای تبریز و غزه از دیرباز روابط خوبی با هم داشته و امضای تفاهم ‌نامه خواهر خواندگی در تحكیم این روابط موثر خواهد بود.

شهردار غزه نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش های شهرداری تبریز و مسوولان كشور اظهار كرد: ایران اسلامی و ملت بزرگ آن همواره پشتیبان و حامی ملت فلسطین و غزه بوده‌ و هستند.

'رفیق سالم مكی' اعلام حمایت و آمادگی تبریز برای خواهرخواندگی با غزه در بحبوحه جنگ دوم با رژیم غاصب صهیونیستی را مایه قوت قلب و دلگرمی مردم این شهر برشمرد.

وی افزود: بی تردید بدون حمایت‌ ها و كمك‌ های مردم ایران، امكان موفقیت و پیروزی ما در جنگ با رژیم صهیونیستی میسر نمی‌شد و ما با تكیه بر سلاح ایمان و نیز حمایت‌های ایران اسلامی از این آزمون سخت، سربلند بیرون آمدیم.

6120/587/245