يزد-رييس دانشگاه جامع علمي كاربردي استان يزد گفت:توجه جدي به توسعه آموزشهاي مهارتي در جامعه يكي از مهمترين و موثر ترين راهكار براي توسعه صنايع كوچك در استان است.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه جامع علمی كاربردی استان یزد ناصر صدرا ابرقویی در جمع صنعتگران و مسئولان استان افزود: یكی از مشكلات اساسی در جامعه اقتصادی استان پایین بودن بهره وری است.

وی در ادامه یكی دیگر از مشكلات تولید در استان را بی توجهی و كم توجهی به مسائل زیست محیطی دانست و اظهار داشت: آلودگی زیست محیطی در استان یزد سلامت مردم را نشانه رفته است و برای برون رفت از این مشكل و جلوگیری از آلودگی بیشتر باید مسئولین بخش های اقتصادی خصوصا بخش صنعت به فكر چاره اندیشی باشند.

ابرقویی افزود: توجه جدی به توسعه آموزشهای مهارتی در جامعه یكی از مهمترین و موثر ترین راهكار برای توسعه صنایع كوچك در یزد می باشد در نتیجه توسعه صنایع بزرگ در یزد منطقی تر شده و از پیشرفت آلودگی زیست محیطی جلوگیری خواهد شد.

رئیس دانشگاه جامع علمی كاربردی استان با اشاره به نقش مهم تعامل دانشگاه و صنعت افزود: متاسفانه در حال حاضر ارتباط خوبی بین جامعه دانشگاهی و بخش های اقتصادی جامعه وجود ندارد به عبارتی دیگر كاربرد علم در عمل بویژه در بخش صنعت ضعیف است كه این مهم میتواند از طریق نهادهای واسطه از جمله اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و كشاورزی و سازمان صنایع و معادن استان و سازمان جهاد كشاورزی و دیگر ارگان های ذیربط فرهنگ سازی شده و تعامل بیشتر در این زمینه برقرار گردد.

صدرا ابرقویی تصریح كرد: برای برون رفت از ارتباط سرد بین صنعت و دانشگاه، كاربردی كردن علم و همت و عزم بخش های تولیدی و دانشگاهی را می طلبد كه بخش های اقتصادی مشكلات و خواسته های خود را اعلام و دانشگاه فعالیت های پژوهشی خود را در قالب تعریف رساله های دانشجویی مورد توجه قرار دهد.

وی تصریح كرد: دانشگاه جامع علمی كاربردی در این راستا آمادگی دارد كه در زمینه آموزش های مهارتی مورد نیاز بخشهای تولیدی بویژه بخش صنعت نسبت به بررسی و ارائه مجوزهای لازم برای برنامه ریزی و اجرای آموزش های عالی مهارتی در مقاطع مختلف تا دكترای حرفه ای در جوار كارخانجات با واحدهای تولیدی همكاری داشته باشد.

صدرا ابرقویی خاطر نشان كرد: كشورهای پیشرفته دنیا با برنامه ریزی و اجرای آموزش های مهارتی فكر و تولید علم دیگر كشورها را در اختیار گرفته اند و در حال حاضر با گسترش آموزش های مهارتی بیش از 60 درصد آموزشهای خود را تا سطح دكترای حرفه ای، برنامه ریزی كردند.ك/1

7546/1968