تهران- آثار كمال الملك نقاش برجسته عصر قاجار و از مفاخر ملي در راستاي طرح مرمت و پاكسازي يكصد تابلوي رنگ روغن ايراني متعلق به دوران صفوي تا دوره قاجار در موزه هنرهاي زيبا مجموعه سعدآباد مرمت شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا،یكی از كارشناسان مرمت آثار تاریخی سعدآباد درباره آثار كمال الملك گفت:پاكسازی و مرمت تابلوهای نقاشی از چند ماه قبل آغاز شده و در ایام نوروز نیز ادامه داشت.

به گزارش روابط عمومی مجموعه سعدآباد،'شهاب الدین همدانی' افزود: پس از اتمام حدود 50 تابلوی خارجی قرن 19 و 20 میلادی،پنج تابلو از آثار هنرمند معروف اواخر دوران قاجار،' محمد غفاری 'معروف به كمال الملك كه در موزه هنرهای زیبا سعدآباد نگهداری می شوند، مورد مرمت و پاكسازی قرار گرفتند.

به گفته این كارشناس آثار مذكور مربوط به اواخر قرن 18 میلادی بوده و شامل تابلوهای رمال، كپی نقاشی ' ژول دیدیه '، پرنده شكار شده، دورنمای كلاردشت و پرتره خود هنرمند است كه در مرور زمان آسیب دیده بودند.

همدانی اظهار داشت:در موزه هنرهای زیبا 8 عدد تابلو از معروف ترین آثار این هنرمند نامدار نگهداری می شود كه از این تعداد، 7 تابلو در طبقه دوم موزه به نمایش گذاشته شده است.

براساس این گزارش،پس از یك دوره انجام عملیات مرمت و ساماندهی ساختمان و آثار موزه هنرهای زیبا بخش هایی از این موزه در آستانه نوروز92 جهت بازدید عموم آماده و بازگشایی شد.

این موزه همه روزه (به جز روزهای دوشنبه و تعطیلات سوگواری) از ساعت 9تا 18 پذیرای بازدیدكنندگان و علاقمندان به هنر نقاشی است.

فراهنگ**9173**1588