اهواز-وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اهميت طرح پزشك خانواده گفت: بيمارمحوري و مديريت منابع، دو هدف عمده اين طرح است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'محمد حسن طریقت منفرد' دوشنبه در نشست با پزشكان عمومی و هیات رییسه دانشگاه علوم پزشكی اهواز با موضوع بررسی برنامه پزشك خانواده در تالار شهدای دانشگاه اظهارداشت: بیمار می تواند در رابطه با احقاق حق خود در زمینه بهداشت و سلامت، با همراه داشتن یك كارت معتبر و با مراجعه به پزشك حق خود را طلب كند و در این زمینه بین یك فرد فقیر یا غنی هیچ تفاوتی وجود ندارد.

وی مدیریت منابع سلامت را از دیگر اهداف پزشك خانواده ، عنوان كرد و افزود: ما این منابع را در اختیار پزشك كه مسول صیانت سلامت مردم است قرار می دهیم كه در كنار آن مشاوره و راهنمایی به پزشك ارائه خواهیم داد تا پزشك همراه و در كنار مریض حركت كند.

دكتر طریقت منفرد تصریح كرد: پزشك باید مراقب باشد كه جامعه در حد منابع برای سلامت هزینه كند كه این تنها راه توازن بین منابع و مصارف است.

وزیر بهداشت با اشاره به اینكه با پیگیری های دكتر 'محمود احمدی نژاد' رییس جمهوری قرار بر این شد كه برنامه پزشك خانواده جدی تر از قبل مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی با تاكید بر اجرای كامل و صحیح طرح پزشك خانواده ادامه داد: اگر برنامه به مرحله اجرا نرسد مردم وادار خواهند شد كه هزینه های دیگری از سبد كالای خانواده خود كم كرده و در بخش درمان هزینه كنند كه بدنبال آن از دریافت سایر خدمات محروم خواهند شد.

طریقت منفرد گفت: پیشگیری و مراقبت های اولیه باید در اولویت برنامه های ما قرار بگیرند و سایر خدمات و اولویت ها در مراحل بعدی قرار خواهند گرفت.

وزیر بهداشت ،درمان و آموزش پزشكی تاكید كرد: اگر در پیشگیری سرمایه گذاری نكنیم هزینه های بیشتری در بخش درمان به ما تحمیل خواهد شد.

وی اضافه كرد:فلسفه ظهور پزشك خانواده، توجه بیشتر به اولویت های نظام سلامت با محوریت طب عمومی و پیشگیری است.

7157/642