يزد- مدير كل ورزش و جوانان استان يزد گفت: ورزش يزد متاثر از ورزش دانشجويي و دانش آموزي اسيت و تعامل با دانشگاه ها و مدارس در توسعه ورزش خيلي موثر است .

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا ، ' عباس دهقان 'در نخستین نشست هیات ورزش‌های دانشگاهی استان با بیان اینكه نزدیك كردن هیات‌های ورزشی با جامعه دانشگاهی اثرات خوبی در جامعه ورزشی خواهد داشت افزود: این مهم فرصت خوبی است تا سطح ورزش استان را ارتقا بخشیم چرا كه ورزش استان متاثر از ورزش دانشجویی و دانش‌آموزی است.

وی تاكید كرد: باید امكانات و زیر ساخت‌های ورزش استان را در اختیار ورزش دانشجویی قرار دهیم تا در آینده شاهد رشد و شكوفایی ورزش باشیم .

این مسئول عنوان كرد: دانشگاه‌های یزد در حوزه زیرساخت‌ها فعالیت‌های بسیار خوبی داشته‌اند ولی باید در این راستا تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

همچنین رییس هیات ورزش دانشگاهی استان در این جلسه از ایجاد بانك اطلاعاتی ویژه دانشجویان دانشگاه‌های استان خبر داد و خواستار تكمیل این فرم از سوی مدیران و روسای تربیت بدنی دانشگاه‌ها در این استان شد.

' ساده ' در ادامه برگزاری كلاس‌های آموزشی ویژه مربیان تربیت بدنی، تجلیل از مدیران تربیت بدنی، برگزاری سمینار و كارگاه‌های آموزشی، شناسایی ورزشكاران برتر و نخبه، برگزاری همایش پیاده روی و كوهنوردی ویژه دانشجویان را از مهمترین برنامه‌های سال جاری این هیات ورزشی عنوان كرد.

وی گفت: امسال یونیورسیال دانشجویان سراسر جهان در روسیه برگزار خواهد شد كه نخبگان ورزشی دانشگاه‌های یزد نیز می‌توانند به این برنامه راه یابند.

این مسئول تصریح كرد: یونیورسیال دومین رویداد ورزشی بعد از المپیك در جهان است كه نخبگان ورزشی ایران به عنوان نماینده دانشجویان در این المپیك شركت می كنند.ك2

7536/1968