اروميه - مديركل آموزش و پرورش آذربايجان غربي گفت: 49 هزار نفر قرآن آموز در مدارس قرآني استان تحصيل مي كنند.

ولی سمرقندی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تعداد 609 مدرسه قرآنی با بیش از 49 هزار قرآن آموز در راستای اعتلای فرهنگ دینی و ترویج آموزش های قرآنی در سطح استان فعالیت می كنند.

وی اظهار كرد: برای ارتقای سطح آموزش های قرآنی ارائه شده در مدارس قرآنی در سال گذشته بیش از 220 معلم قرآنی پس از طی مراحل آزمون و گزینش جذب آموزش و پرورش استان شدند.

سمرقندی با اشاره به حضور فعال دانش آموزان آذربایجان غربی در مسابقات ملی و استانی قرآن و معارف اسلامی گفت: پارسال 12 نفر از دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی موفق به كسب رتبه‌های برتر در مسابقات قرآن و معارف اسلامی در كشور شدند كه این امر باعث ارتقا جایگاه استان در رشته های یاد شده شده است.

مدیركل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به ویژه برنامه های گرامیداشت هفته معلم در استان اظهار كرد: تجلیل از معلمان نمونه استان، دیدار با خانواده‌های شهدا و تجدید میثاق فرهنگیان با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدای دفاع مقدس از برنامه‌های این هفته است كه از یازدهم اردیبهشت‌ماه جاری در سراسر استان اجرایی می‌ شود.

سمرقندی گفت: برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های تخصصی در راستای تبیین اندیشه شهید مطهری در عرصه تعلیم و تربیت دینی، اجرای مسابقات فرهنگی و هنری و دعوت از شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی كشور برای حضور در نشست‌های تخصصی در حوزه تبیین و واكاوی تفكر فرهنگی شهید مطهری از برنامه‌های دیگر در تكریم هفته معلم است.

وی افزود: تجلیل از همسران شهدای فرهنگی و نیز بازنشستگان فرهنگی، اهدای خون، دیدار از بیماران فرهنگی و حضور فرهنگیان در نماز جمعه از سایر برنامه های هفته گرامیداشت معلم است.

7125/583