تهران - مسوول دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجويان، اجراي كارنامه سلامت جسم دانشجويان موسسات آموزش عالي غيردولتي و غيرانتفاعي با همكاري دانشگاه هاي مادر استان ها را از برنامه هاي اين دفتر در سال 92 عنوان كرد.

'حمید یعقوبی' روز پنجشنبه اجرای طرح كارنامه سلامت جسم دانشجویان غیرانتفاعی را مستلزم نظارت و ارزشیابی مراكز بهداشت و درمان دانشگاهها در این موسسات دانست.

به گزارش ایرنا به نقل از وزارت علوم، وی در اولین گردهمایی روسای مراكز بهداشت و درمان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی كشور به ساختار تشكیلاتی دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان اشاره كرد و گفت: دفتر مشاوره و سلامت در تشكیلات جدید این سازمان شامل 4 اداره بهداشت و روان، اداره مشاوره تحصیلی و شغلی، اداره مشاوره و مددكاری و اداره سلامت و تندرستی است.

یعقوبی در تشریح مهمترین برنامه های دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در سال 92 اظهار داشت: توسعه و تقویت فعالیت های بهداشت فردی و جسمی دانشجویان، توسعه و تقویت مشاوره تحصیلی و شغلی، تقویت بعد نظارت و ارزشیابی مراكز مشاوره و بهداشت دانشگاهها ( اعزام تیمهای نظارتی) و حمایت از گسترش مشاوره دانشجویی و كارنامه سلامت جسم و روان در موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی از مهمترین برنامه های دفتر مشاوره و سلامت سازمان در سال جاری است.

وی افزود: سیاست وزارت علوم این است كه مشاوره موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی را توسعه دهد و بدین منظور سرانه فرهنگی برای این موسسات پیش بینی شده كه در سال 91 این موسسات موظف شدند مبلغی را از این سرانه فرهنگی برای اجرای كارنامه سلامت روان دانشجویان اختصاص دهند.

مسوول دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان بر جایگاه غربالگری كارنامه سلامت دانشجویان تاكید كرد و گفت: هدف اصلی از تهیه كارنامه سلامت دانشجویان این است كه دانشجویانی كه از نظر سلامت در مخاطره بیشتری هستند را شناسایی كرده و از آنها دعوت كنیم تا به این مراكز آمده و بتوانیم مشكل آنان را حل كنیم.

وی از روسای مراكز بهداشت و درمان دانشگاهها خواست تا نتایج كارنامه سلامت را در دانشگاهها تحلیل و با مسوولان و مدیران ارشد دانشگاهها در میان بگذارند.

'رضا خانی جزنی' رییس دانشكده سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نیز در این گردهمایی پیرامون ساماندهی مدیریت سلامت، ایمنی و محیط زیست دانشگاهها و موسسات آموزش عالی كشور به سخنرانی پرداخت.

همچنین در این گردهمایی كارگروههای تخصصی 'بررسی نقاط قوت، ضعف، فرصتها و چالشهای مراكز بهداشت و درمان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی' ، 'بررسی پیش نویس آئین نامه تشكیل مراكز بهداشت و درمان دانشگاهها وموسسات آموزش عالی' و 'پیش نویس آیین نامه منطقه بندی مراكز بهداشت و درمان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی' برگزار شد.

در پایان این گردهمایی نیز انتخابات دبیران مراكز بهداشت و درمان دانشگاهها و موسسات آموزش عالی مناطق پنجگانه كشور اجرا شد.

فراهنگ(1)**1055**1588