ياسوج- معاون نظارت و بازرسي سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگيلويه و بويراحمد گفت: در سال 1391 بازرسي از اصناف بازار كهگيلويه و بويراحمد 18 درصد افزايش يافت.

'قاسم شجاعی' روز یكشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: پارسال 250 هزار بازرسی از اصناف استان صورت گرفت كه نسبت به مدت مشابه قبل 18 درصد افزایش یافت.

وی اظهار كرد: در این تعداد بازرسی 10 هزار و 200 فقره تخلف كشف و پرونده متخلفان برای رسیدگی به تعزیرات حكومتی استان فرستاده شد.

شجاعی بیان كرد: پرونده‌های تشكیل شده برای متخلفان صنفی افزون بر 32 میلیارد ارزش ریالی دارد.

وی هدف از بازرسی و نظارت بر عملكرد اصناف را یكسان سازی قیمت ها و رسیدگی به شكایت های مردم در زمینه تخلف برخی از واحدهای صنفی اعلام كرد.

شجاعی اظهار كرد: بازرسان این سازمان به ‌طور ویژه گران‌فروشی، كم‌فروشی، درج نكردن قیمت و ارائه ندادن فاكتور را كنترل می‌كنند و این اقدامات در راستای آسایش خاطر عمومی جامعه است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت از مردم استان خواست تخلفات ‏اقتصادی شامل گرانفروشی، كم‌فروشی، تقلب، درج نشدن قیمت، صادر نشدن فاكتور فروش، عرضه خارج از شبكه و فروش اجباری را باشماره تلفن 124 و یا به صورت حضوری به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و یا اداره‌های شهرستان‌ها اطلاع دهند.

627