كاشان-رييس دانشگاه كاشان گفت: ولايتمداري از خصوصيات بارز حضرت فاطمه زهرا (س) است.

به گزارش روز پنجشنبه روابط عمومی دانشگاه كاشان، 'عباس كتابی' در مراسم جشن 'بهانه هستی فاطمه زهرا (س)' در جمع كاركنان زن این دانشگاه اظهار داشت: ولایت مداری حضرت زهرا (س) و دفاع از حضرت علی (ع) حركتی در راستای حمایت از امت اسلامی به شمار می آید.

وی حضرت فاطمه زهرا(س) را بهترین الگو و سرمشق بانوان دانست و افزود: بانوان جامعه اسلامی بایستی سیره و منش این حضرت را در تمامی ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و خانواده مد نظر قرار دهند.

رییس دانشگاه كاشان، با اشاره به تبلیغات گسترده شبكه های ماهواره ای علیه نظام جمهوری اسلامی خاطر نشان كرد: بانوان با بهره گیری از بانوی عالم حضرت فاطمه زهرا (س) بهترین نقش را برای مقابله با انواع تهاجمات فرهنگی دشمنان می توانند ایفا كنند و فرهنگ دینی و فاطمی خود را حفظ كنند.

كتابی با اشاره به نامگذاری سال 'حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی' از سوی مقام معظم رهبری افزود: بانوان با حضور فعال خود در انتخابات بایستی حماسه سیاسی عظیمی را بیافرینند.

وی، مسوولیت پذیری و مسوولیت شناسی را از دیگر خصوصیات حضرت فاطمه (س) برشمرد و خاطرنشان كرد: حضرت زهرا (س) به همه می آموزند كه چگونه از یك زندگی طیبه و حیات پربار انسانی برخوردار شده و در فعالیت های اجتماعی و نقش تربیتی خانواده مسوولیت شناس و مسوولیت پذیر باشند.

مدیر ارتباطات فرهنگی دانشگاه كاشان نیز در این آیین، حضرت فاطمه زهرا (س) را مایه بركت تمام زنان عالم دانست و گفت: حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی بانوان در تمامی مراحل زندگی به شمار آمده و به بانوان درس معنویت، انسان سازی و رسیدن به كمال را یاد داد.

'مریم هاشمی' خاطر نشان كرد: تمام ابعاد شخصیتی حضرت زهرا (س) می تواند یك درس باشد و زنان با الگو گرفتن از آن حضرت كه نمونه كامل عفاف، حجاب، عصمت و پاكدامنی است، می توانند راه سعادت و رسیدن به كمال را در پیش گیرند.

اجرای برنامه های متنوع مولودی خوانی، خطابه خوانی خردسال و مسابقه حضوری از دیگر برنامه های آیین جشن میلاد حضرت زهرا (س) در دانشگاه كاشان بود.

7429/1724