ساري - مدير حج و زيارت مازندران گفت: 29 هزار و 500 نفر مازندراني امسال براي انجام اعمال حج عمره مفرده به سرزمين وحي مشرف مي شوند.

'سیدحبیب الله ساداتی' روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ساری افزود: تا كنون 15 هزار و 500 نفر از این تعداد از طریق فرودگاه بین المللی دشت ناز ساری راهی سرزمین وحی شدند.

وی ادامه داد: پارسال نیز 53 هزار نفر از شهروندان مازندرانی برای انجام اعمال حج عمره مفرده به خانه خدا مشرف شده بودند.

ساداتی مدت اقامت زائران در عربستان سعودی برای انجام اعمال حج عمره مفرده را 12 روز اعلام كرد و بیان داشت: امسال هزینه سفر حج عمره مفرده برای هر نفر بین 21 الی 28 میلیون ریال متغیر است.

مدیر حج و زیارت مازندران با اشاره به تشرف سه هزار و 400 نفر مازندرانی به حج تمتع در سال گذشته ، افزود: امسال نیز همین تعداد زائر در قالب 26 كاروان از طریق فرودگاه دشت ناز ساری به حج تمتع اعزام خواهند شد.

وی نخستین مقصد سفر زایران حج تمتع مازندران را جده اعلام كرد و گفت: همانند سال گذشته حاجیان استان امسال نیز ابتدا از جده به مكه و سپس به مدینه عزیمت خواهند كرد.

ساداتی به آغاز ثبت نام برای سفر حج تمتع از 29 فروردین سال جاری اشاره كرد و افزود: ثبت نام از زایران همچنان ادامه دارد.

وی از زائران حج عمره مفرده و تمتع مازندرانی خواست ضمن رعایت مقررات جاری سفر حج و زیارت از هر گونه تشنج و درگیری با ماموران عربستان سعودی در طول سفر پرهیز كنند تا مشكلی برای آنان رخ ندهد.ك/3

609/1654