رشت - مدير كل آموزش و پرورش استان گيلان گفت: در سند تحول بنيادين آموزش و پرورش تخصصي كردن نيروي انساني مورد تاكيد قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'ایوب نجف زاده' روز یكشنبه در همایش تجلیل از معلمان نمونه كشوری، استانی و منطقه ای آموزش و پرورش استان گیلان در سالن گلستان رشت افزود: سازماندهی نیروی انسانی، كیفی بخشی آموزش و پرورش، نگاه مثبت و ویژه به حوزه پرورش و تربیت از دیگر موارد مورد تاكید در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.

وی با بیان این كه سیاست های كلی آموزش و پرورش متاثر از سند تحول بنیادین است، اظهار كرد: با تدوین و تهیه سند تحول بنیادین سیاست های كلی آموزش و پرورش از سال گذشته تبیین و مشخص شده است.

مدیركل آموزش و پرورش گیلان خاطرنشان كرد: ابلاغ سیاست های كلی آموزش و پرورش در هفته گذشته از سوی مقام معظم رهبری به سران قوه، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای اجرا و حمایت موفقیت بزرگی است.

وی در ادامه یك نوبته شدن مدارس استان گیلان را یكی از موارد مهم در راستای كیفی سازی آموزش و پرورش نام برد و تصریح كرد: یك نوبته شدن مدارس، كار بزرگی كه با تحمل مشكلات انجام گرفته كه این اقدام ساماندهی نیروی انسانی را به همراه داشت.

نجف زاده به نظام رتبه بندی معلمان اشاره و بیان كرد: این رتبه بندی در حال اجراست و پیشنهاد نیز شده تا معلمان از گروه كارمندان و مشاغل مختلف بیرون آمده و در گروه اساتید و پژوهشگران قرار گیرند.

وی در ادامه با اشاره به آینده خوب دانشگاه فرهنگیان و راه اندازی این دانشگاه به عنوان یك كار مهم و ارزشمند خاطر نشان كرد: دانشگاه فرهنگیان به عنوان بهترین دانشگاه در سطح كشور شناخته خواهد شد به طوری كه در زمان حاضر از یك میلیون ثبت نام شدگان 700 هزار نفر تحصیل در این دانشگاه را انتخاب می كنند.

در این مراسم كه از سوی آموزش و پرورش استان گیلان به مناسبت هفته معلم برگزار شد، سه معلم نمونه كشوری، 48 معلم استانی و 616 معلم نمونه منطقه ای مورد تجلیل قرار گرفتند.

در مراسم گرامیداشت هفته معلم در استان گیلان بیش از یك هزار نفر شركت داشتند.

12 تا 18 اردیبهشت هفته معلم نامگذاری شده است. ك/2.

7286/ 603