يزد - معاون سياسي امنيتي استاندار يزد گفت: هيچ ديني به اندازه دين مبين اسلام به مسئله تعليم و تربيت اهميت نداده و لذا فرهنگيان بايد نسل جوان را بر اساس سفارشات مكتب حياتبخش اسلام تربيت كنند.

به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا ، ' غلامحسین دشتی ' در مراسم بزرگداشت مقام معلم در سالن هلال احمر و در جمع فرهنگیان مهریز افزود: دین اسلام و ائمه اطهار (ع) همه افراد را به تعلیم و تربیت تشویق می كنند .

وی اضافه كرد: تعلیم و تربیتی مورد تائید و تاكید مكتب حیاتبخش و عزت آفرین اسلام است كه موجب سعادت انسان ها و فلاح و رستگاری آنها شود و راه هدایت را هموار كند .

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد ادامه داد: نقش فرهنگیان و قاطبه معلمان در راهنمایی و هدایت نسل جوان در تمامی مقاطع تحصیلی خیلی حساس و اثربخش است .

دشتی گفت: باید از عرصه تعلیم و تربیت برای هدایت انسان ها استفاده كنند و نسل جوان را در مسیر حق و ارزش های الهی و انسانی تربیت كرد كه این كاری مهم محسوب می شود .

معاون سیاسی امنیتی استاندار یزد از تلاش های فرهنگیان در زمینه تربیت نسل جوان تشكر كرد و یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری (ره) را گرامی داشت .

همچنین امام جمعه مهریز نیز در سخنانی به اشاره به آیات و روایات مختلف در خصوص اهمیت تعلیم و تربیت و نسل معلمان در هدایت دانش آموزان اشاره كرد .

حجت الاسلام والمسلمین ' علی برهان ' افزود: معلمان باید دانش آموزان را بر اساس دستورات دین و ارزش های الهی و سفارشات امامان معصوم (ع) تربیت نمایند .ك2

7541/1968