اردبيل - مديركل پزشكي قانوني استان اردبيل گفت: در سال گذشته 40 هزار و 359 نفر در معاينات باليني پزشكي قانوني اين استان پذيرش شدند.

دكتر بهزاد ولی زاده روز پنج شنبه افزود: از این تعداد 28 هزار و 461 نفر مرد و 11 هزار و 898نفر زن بودند.

وی گفت: تعداد مراجعان بخش معاینات بالینی در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن 26 درصد افزایش یافت.

وی تعداد اجساد معاینه شده در سال گذشته را 773 نفر ذكر كرد كه از این تعداد 607 نفر مرد ، 163 نفر زن و سه نفر نامشخص بودند.

وی در زمینه تصادفات منجر به فوت در سال 91 در استان افزود: در این مدت 228 نفر فوت كردند كه نسبت به سال 90 با 245 نفر شش درصد كاهش داشت.

دكتر ولی زاده با اشاره به تعداد كمیسیون های پزشكی قانونی برگزار شده در سال گذشته بر حسب موضوع گفت: در سال گذشته 518 كمیسیون در استان تشكیل شد كه 59 مورد آن به پرونده های قصور پزشكی مربوط می شد و تعداد كمیسیون های قصور در مقایسه با سال قبل از آن 68 درصد افزایش داشت.

مدیركل پزشكی قانونی استان اردبیل همچنین در زمینه پرونده های بررسی شده در آزمایشگاه های پزشكی قانونی استان اظهار كرد: پارسال پنج هزار و 713 پرونده در آزمایشگاه های پزشكی قانونی استان بررسی شد كه این رقم در مقایسه با سال قبل از آن با رشد 9 درصدی مواجه بوده ‌است.

وی افزود: از مجموع پرونده های مورد بررسی در آزمایشگاه سه هزار و 626 مورد مربوط به بخش سم شناسی ، یك هزار و 740 مورد مربوط به بخش سرولوژی و 347 مورد مربوط به بخش پاتولوژی بوده است.

دكتر ولی زاده همچنین در زمینه جذب نیرو در سال گذشته در این اداره كل گفت: در این مدت

یك دندانپزشك ، یك پزشك استخدامی ، دو پزشك امریه ، یك كارشناس ارشد سم شناسی و یك كارشناس ارشد علوم آزمایشگاهی امریه در پزشكی قانونی استان بكار گرفته شدند.

594/530