اسلام آباد - مقام ھاي پليس پاكستان روز پنجشنبه گزارش دادند: آتش سوزي در ساختمان 13 طبقه سازمان توسعه و عمران لاهور مركز ايالت پنجاب در شرق اين كشور تاكنون منجر به مرگ سه نفر و مصدوم شدن تعدادي زيادي از كاركنان اين مركز اداري و مراجعه كنندگان شد.

به گزارش ایرنا به نقل از منابع خبری محلی، این حادثه كه با شعله ور شدن آتش از طبقه ھفتم این ساختمان اداری آغاز شد به سرعت به طبقه ھای دیگر سرایت كرد .

شبكه ھای خبری محلی پاكستان با انتشار گزارش زنده از محل آتش سوزی از گرفتار شدن بسیاری از شهروندان و مراجعان در داخل این ساختمان دولتی و ناتوانی آنان برای خروج از ساختمان خبر دادند.

نیروهای آتش نشانی و امدادی با حضور در محل وقوع آتش سوزی , مشعول عملیات اطفای حریق و امداد و نجات هستند.

مسوولان سازمانهای اورژانس و آتش نشانی شھر لاھور گفتند: سه تن از شهروندان پاكستانی كه تلاش داشتند خود را از شعله ھای آتش كه به داخل اتاق ھای این ساختمان اداری سرایت كرده بود، نجات دھند بر اثر سقوط از طبقه ھفتم جان خود را از دست دادند.

تعدادی از افراد كه در این حادثه دچار سوختگی شده بودند توسط تیم ھای امدادی به مراكز درمانی شھر لاھور منتقل شدند.

ماموران آتش نشانی برای نجات برخی افراد كه به پشت بام این ساختمان پناه برده بودند از یك فروند بالگرد نظامی استفاده كرده و مصدومان را به پایین از ساختمان منتقل كردند.

تاكنون علت حادثه آتش سوزی از سوی مسوولان ساختمان و یا مقام ھای دولتی در ایالت پنجاب اعلام نشده است.

گزارش رسانه های خبری حاكی از آن است كه عملیات اطفای حریق و امداد و نجات هنوز ادامه داشته و نیروهای آتش نشانی به لكه گیری و اطفای كامل حریق مشغول می باشند.

بر اساس گفته شاهدان عینی هنوز افرادی در داخل طبقات این ساختمان هستند كه بر اثر شعله ور شدن آتش قادر به بیرون آمدن نیستند.

پیش از این در روز 11 سپتامبر سال گذشته (21 شھریور 91) انفجار و آتش سوزی در یك كارخانه تولید كفش نزدیكی شهر لاهور مركز ایالت پنجاب منجر به كشته شدن بیش از 24 نفر از كارگران شد.

در ھمین ماه حادثه مرگبار آتش سوزی دیگر در كارخانه پوشاك و كفش در شھر بندری كراچی مركز ایالت سند پاكستان منجر به جان باختن بیش از 290 نفر از كارگران این كارخانه شد.

آساق ** 1095