بيروت- 'سيد حسن نصرالله' دبيركل جنبش حزب الله لبنان، در نخستين سخنراني خود از زمان تجاوز هفته گذشته صهيونيست ها به خاك سوريه گفت: مقاومت لبنان به حمايت از سوريه در همه زمينه ها پايبند است.

به گزارش ایرنا، دبیركل حزب الله لبنان پنجشنبه شب افزود: دشمن اسرائیلی به قدرت و توانمندی مقاومت در به راه انداختن جنگ روانی اذعان كرده است.

وی با اشاره به خطرات پیش روی رسانه های گروهی اظهار داشت: خطرناكترین معضلی كه رسانه های گروهی با آن روبه رو هستند، عدم صداقت و تقلب و گمراه سازی در همه سطوح است.

دبیركل حزب الله لبنان ادامه داد: هراندازه هم كه حمله شدید باشد، جایز نیست كه در رسانه های گروهی خود دروغ بگوییم.

سید حسن نصرالله با اشاره به اینكه دستگاه رسانه ای مقاومت توانست در دفاع از وجهه مقاومت سهیم باشد و بخش موثر و تاثیرگذاری در جنبش مقاومت بوده است، افزود: رسانه مقاومت بخش سست و لرزان از به اصطلاح ارتشی شكست ناپذیر را شناخت و افشا كرد و این دستگاه به خاطر صداقت خود همراه و همگام با دستاوردها بوده است.

دبیركل حزب الله گفت: آنچه در منطقه می گذرد به دشمن برای استفاده از فرصت مهیا شده كمك می كند.

وی تصریح كرد: دشمن دریافته كه نظام رسمی عربی امروز بیشترین آمادگی را برای چشم پوشی از حقوق بعد از بهار عربی دارد.

سید حسن نصرالله با اشاره به تحولات منطقه در سال های اخیر خاطرنشان كرد: انتظار داشتیم كه بهار عربی مقدمه ای برای تشكیل دولت هایی باشد كه كمترین آمادگی را برای چشم پوشی از حقوق داشته باشند.

وی تصریح كرد: این نظام رسمی عربی با فلسطین و مقدسات امت به عنوان یك بار سنگین تاریخی برخورد می كند.

دبیركل حزب الله لبنان گفت: اندوهبار است كه وزیران خارجه كشورهای بهار عربی در عدول و چشم پوشی از مسئله فلسطین سهیم شدند.

وی افزود: اعراب در مقابل پیشنهاد امتیاز دهی با درخواست بزرگتر نتانیاهو مواجه شد و آن هم به رسمیت شناختن یهودی بودن دولت اوست.

دبیركل حزب الله با بیان اینكه مسجد الاقصی در نزد نظام رسمی عربی اولویت به شمار نمی رود، بلكه مسئله ای ثانوی شده است، تصریح كرد: نظام رسمی عربی آماده كمك به اهالی فلسطینی شهر قدس برای باقی ماندن در شهر خودشان نیست.

سید حسن نصرالله گفت: ملت فلسطین با جان خود از سرزمین و مسجد الاقصی دفاع می كند.

دبیركل حزب الله لبنان درادامه سخنان خود با تقدیر از تصمیم مجلس نمایندگان اردن برای اخراج سفیر رژیم صهیونیستی افزود: یكی از هدف های رژیم اشغالگر خارج كردن سوریه از معادله درگیری با دشمن صهیونیستی است.

وی با اشاره به كمك ها و مساعدت های 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه به گروه های مقاومت و ملت فلسطین خاطرنشان كرد: رهبران مقاومت فلسطین تاكید می كنند كه نظام های عرب آنچه را كه به آنها بشار اسد رئیس جمهوری سوریه اعطا كرده است، نداده اند.

سید حسن نصرالله هدف دیگر حملات اخیر اسرائیل را تسلیم كردن سوریه و خدشه وارد كردن به اراده ارتش و ملت آن دانست و گفت: پاسخ سوریه این است كه به رژیم اسرائیل تاكید كرده است دمشق سلاح های پیشرفته به مقاومت خواهد داد.

وی همچنین گفت: این مایه عیب و ننگ است كه آمریكا به گونه ای رفتار كند كه انگار منجی سوریه است و این كه عرب ها عامل نابودی سوریه هستند.

ما همچنین آماده حمایت و هماهنگی با مقاومت مردمی سوریه برای آزاد سازی مناطق اشغالی جولان از چنگ صهیونیست ها هستیم.

سید حسن نصرالله گفت: كشورهای عربی در طرح اخیر خود امتیازات خطرناكی را به رژیم صهیونیستی دادند و این كوتاه آمدن اخیر اعراب مقابل اسرائیل ننگ تاریخی است.

گزارش خبرنگار ایرنا از بیروت نیز حاكی است، دبیركل حزب الله لبنان روزپنجشنبه به مناسبت بیست وپنجمین سالگرد تأسیس رادیو'نور' ضمن تجلیل از تلاش های این رسانه در حمایت از راه مقاومت و نقش آن در جنگ 33 روزه رژیم صهیونیستی درسال 2006 میلادی به بررسی آخرین تحولات منطقه و به خصوص حملات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مراكز نظامی سوریه پرداخت.

وی با اشاره به تحولات منطقه افزود: رژیم صهیونیستی متأسفانه از تحولات منطقه به نفع خود بهره برداری می كند و اگر چه حركت های بیداری منطقه منجر به تضعیف دشمن شده است، ولی مردم فلسطین انتظار داشتند به دنبال آغاز این حركت ها، نظام های حامی حقوق عربی در منطقه به وجود آید.

سید حسن نصرالله، با اشاره به طرح خفت بار امتیاز دهی وزرای خارحه عرب به رژیم صهیونیستی تأكید كرد: امروز وزرای عرب از قضیه بسیار مهمی مانند فلسطین و سرزمین های اشغالی چشم پوشی می كنند، آیا این موضع بی شرمانه وخجالت آور نیست.

سید حسن نصرالله ادامه داد: رژیم صهیونیستی به پیشنهاد وزرای خارجه عرب در مورد تبادل اراضی سرزمین ها اشغالی فلسطین نیز راضی نیست و خواهان این است كه همه كشورهای عربی، نه تنها دولت فلسطین، بلكه دولت یهودی را به نیز به رسمیت بشناسند.

دییر كل حزب الله تصریح كرد: نظام عربی رسمی منطقه با قضیه فلسطین به عنوان یك مشكل دشوار نگاه می كند و می خواهند زودتر خود را از این مشكل رها كند.

سید حسن نصرالله تأكید كرد: زمانی نظام های عربی رسمی منطقه و برخی جنبش های اسلامی و عربی، اهانت به مسجد اقصی را امری نابخشنودی می دانستند، ولی امروز این مسئله متأسفانه از اولویت های آنها خارج شده است.

وی ادامه داد: من از روشنفكران و كارشناسان محلی می خواهم افكار عمومی را نسبت به معنای به رسمیت شناختن دولت یهودی رژیم صهیونیستی بیدار كنند.

سید حسن نصرالله گفت: وقتی ما به اشغالگری دولت یهودی راضی شدیم، معنای آن این است كه سرزمین های اشغالی فلسطین متعلق به رژیم صهیونیستی است و دیگر به ملت فلسطین تعلق ندارد و این مسئله خود تهدیدهای بزرگی را به دنبال دارد.

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به اقدامات غیر انسانی اخیر رژیم صهیونیستی در بازداشت خطیب مسجد الاقصی و یورش یهودیان به مسجد الاقصی تأكید كرد: همه این اقدامات با هدف، تحمیل جوی جدیدی در مسجد الاقصی صورت می گیرد.

وی افزود: مردم فلسطین در طول ده ها سال همچنان به حال خود رها و امروز نیز به وسیله ای برای تجارت عربی تبدیل شده اند، ولی امروز وقت آن فرا رسیده است كه فلسطینی ها نسبت به میزان اعتماد و اطمینان خود به نظام های رسمی عربی امروز دنیا تجدید نظر كنند و ما باید موضع خود را نسبت به فلسطین و سرنوشت آن روشن كنیم و ما در اینجا از اقدام اخیر نمایندگان مجلس عمان در مورد فراخواندن سفیر رژیم صهیونیستی در این كشور تجلیل می كنیم.

سیدحسن نصرالله با اشاره به حملات اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه تصریح كرد: دشمن این نقاط را مورد هدف قرار داد چرا كه به دنبال، خارج كردن سوریه از دایره مبارزات عربی صهیونیستی منطقه است چرا كه می داند سوریه چه كمك هایی به مقاومت های لبنان و فلسطین ارایه داده است.

وی اظهار كرد: یكی از هدف های اصلی این حملات، محاصره مقاومت لبنان و مختل كردن راه های ارتباطی ارایه كمك های مادی و نظامی سوریه به مقاومت است.

سید حسن نصرالله ادامه داد: رژیم صهیونیستی درگذشته طرح جلوگیری از دست یافتن مقاومت به اسلحه های پیشرفته را دلیلی برای هدف قرار دادن مراكز سوریه مطرح كرده بود، ولی امروز به دنبال اجرای معادله دیگری است و اینكه اجازه نخواهد داد، مقاومت در آینده به اسلحه های پیشرفته ای كه هم اكنون در دست دارد، دسترسی پیدا كند.

وی در مورد تعداد شهدای نظامی كشته شده سوریه در این حملات گفت: هر آنچه در مورد تعداد شهدای ارتش سوریه در این حملات گفته شده، دورغ محض است و زمانی كه وقت مناسب پاسخ به حملات رژیم صیهونیستی فرا برسد، باید كلیه هدف های صهیونیستی را نابود كنیم.

دبیركل حزب لله تصریح كرد: رژیم صهیونیستی هدف از این حملات را جلوگیری از افزایش قدرت دفاعی مقاومت اعلام كرده بود و پاسخ اول سوریه به این حملات آن بود كه سوریه، مقاومت را با انواع اسلحه جدید مورد حمایت قرار خواهد داد.

وی افزود: آیا نظام های رسمی عربی منطقه امروز جرات دارند حتی گلوله ای به مقاومت علیه رژیم صهیونیستی بدهند و كدام نظام عربی جرأت دارد بدون مراجعه به مسوولان امر، خود به امر بازگشایی جبهه جولان علیه رژیم صهیونیستی دعوت كند.

سید حسن نصرالله تأكید كرد: ما در مقاومت اعلام می كنیم، از دریافت هرگونه اسلحه پیشرفته استقبال می كنیم و این قدرت را داریم كه با این سلاح از مردم و كشور خود دفاع كنیم و همانگونه كه سوریه دركنار مقاومت و عملیات آزاد سازی جنوب لبنان قرار داشت ما نیز در امر آزادی سازی جولان در كنار سوریه قرار خواهیم گرفت.

دبیركل حزب الله لبنان با اشاره به پیروزهای درخشان ارتش سوریه علیه گروه های تروریستی سوریه گفت: سوریه امروز با قدرت،درایت و شجاعت خود، پیشرفت های قابل ملاحظه ای را درصحنه های نبرد به دست آورده و این امر رژیم صهیونیستی را نگران كرده است.

سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود با تأكید بر پایان بحران سوریه ادامه داد: باید نسبت به ارایه راهكار سیاسی برای پایان بحران سوریه، تلاش كرد و همه آزادگان و شرفای امت نیز باید در این راستا كمك كنند.

وی در پایان با اشاره به اوضاع داخلی لبنان تأكید كرد: با توجه به تحولات منطقه وافزایش تهدیدهای رژیم صهیونیستی، ما دركنار طرح 'تمام سلام' نخست وزیر جدید لبنان در تشكیل دولت مصلحت ملی قرار داریم و به اجرای انتخابات در موعد مقرر نیز دعوت می كنیم.

خاورم**2023** مترجمام**1502**1368**