ياسوج - استاندار كهگيلويه وبويراحمد بر ضرورت مكان يابي مناسب براي جا به جايي 30 خانوار روستاي 'پي زرد بهرام بيگي' شهرستان دنا به دليل خطر رانش زمين در اين روستا تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سید 'حسین صابری' روز دوشنبه در نشست بررسی مكان یابی روستای پی زرد بهرام بیگی در منطقه سقاوه مارگون ، افزود: با بررسی ها و هماهنگی های انجام شده از سوی دستگاه های امنیتی و متولیان امور اجرایی مشكلی برای جابه جایی و انتقال اهالی روستا در این مكان وجود ندارد.

وی با بیان اینكه طرح جابه جایی این روستا به دلیل خطر رانش زمین و مشكلات ناشی از حوادث پیش بینی نشده از حدود 10 سال پیش به تصویب رسیده بود، افزود: این مهم به دلیل ضعف برخی مدیران و وجود معارضات اجتماعی در شهرستان مربوطه تاكنون عملی نشده بود.

صابری اظهار كرد:چنانچه كوچكترین آسیب و مشكلی در این روستا اتفاق می افتاد مسوولان و متولیان امور اجرایی در استان و شهرستان دنا پاسخگو و مقصر اصلی در این راستا بودند.

استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت: برخی از اهالی این روستا حدود چهار ماه پیش درخواستی را مبنی بر چاره اندیشی مسوولان برای خطر رانش زمین در این روستا به استانداری ارایه دادند كه این درخواست هنوز در بروكراسی های اداری استان در حال چرخش است.

وی ابراز داشت: امروز همراه با معاون عمرانی استاندار و برخی متولیان امر از این روستا بازدید كردم و به این نتیجه رسیدم كه در حق این مردم كوتاهی شده است.

وی بیان كرد: به نظر می رسد برخی معارضات اجتماعی هنوز مانع اصلی در عملیاتی كردن این طرح شود كه باید دستگاه های امنیتی و انتظامی با همت و قاطعیت بیشتری وارد عمل شوند.

صابری تاكید كرد: منطقه ای كه در طراحی اولیه برای انتقال و جابه جایی این روستا پیشنهاد شده بود ، منطقه سقاوه در سه كیلومتری بخش مارگون است.

وی افزود: تمامی استعلامات ، مشكلات قانونی و زیست محیطی این طرح نیز با همكاری منابع طیعی استان حل شده است ولی برخی از معارضات اجتماعی تاكنون مانع اجرای این طرح حساس و با اهمیت شده است.

استاندار كهگیلویه وبویراحمد گفت: بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان موظف است در اسرع وقت مطالعات و بررسی های لازم را برای ساخت مسكن روستایی مقاوم در منطقه سقاوه مارگون برای اهالی این روستا انجام دهند.

وی با بیان اینكه هیچ شخص حقیقی و حقوقی نمی تواند ادعای مالكیت زمین مورد پیشنهاد را داشته باشد، افزود: برای هر خانوار حدود 500مترمربع زمین در نظر گرفته شود.

وی با بیان اینكه هرتصمیم، راه‌حل و راهكاری كه مسوولان امر برای حل مشكلات این روستا اتخاذ كنند باید با مشورت وهم‌اندیشی با اهالی روستا باشد،افزود: با این طرح جابه جایی، خدمات رسانی به مردم نیز با سهولت و شتاب بیشتری انجام خواهد شد.

671/7530