تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۸

اردبيل - رئيس كل دادگستري استان اردبيل از كاهش ورودي زندانيان تحت قرار در اردبيل خبر داد.

به گزارش روز چهارشنبه اداره كل زندان های استان ، غلامعلی رضایی در كمیته ساماندهی امور زندانیان افزود: زندانی كردن مجرمان باید به عنوان آخرین چاره در اصلاح و تربیت قرار گرفته و قضات از مجازات های جایگزین حبس استفاده كنند.

وی گفت: ارتكاب دوباره جرم و بازگشت مجدد افراد به زندان نشان دهنده عدم تاثیرگذاری مجازات اعمال شده برای تربیت و اصلاح می باشد و كاهش آمار بازگشت مجدد به زندان ها نشان دهنده تاثیر اقدامات تامینی و تربیتی بر مجرمان است.

وی افزود: برغم كمبودهای قابل توجه در ادارات زندان ها از حیث نیروی انسانی ، ساختمانی و اعتبار مالی وضعیت عمومی روبه پیشرفتی در كل كشور وجود دارد.

وی كسب موفقیت درساماندهی و رسیدگی به امور زندانیان استان را مدیون مدیریت شایسته زندان های استان و پیگیری ها ، همت و نظارت كارآمد مسوولان قضایی وقضات در حوزه های قضایی تابعه دانست.

به گزارش ایرنا ، علی جلیلی مدیركل زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان اردبیل هم در این جلسه از كسب رتبه برتر كشوری زندان های استان در زمینه حرفه آموزی ، اشتغال و مقام دوم كشوری در حوزه فناوری و انفورماتیك خبر داد.

وی افزود: سه مركز رسمی آموزش فنی و حرفه ای در زندان های استان فعال است و هر زندانی بواسطه شركت در كلاس های این مراكز دارای دست كم دو مهارت شغلی است.

جلیلی گفت: حدود 70 درصد زندانیان استان در 13 كارگاه اعم از صنایع چوبی ، فلزی ، فرش بافی و مكانیكی در داخل زندان ها فعالیت دارند.

594/593