اردبيل - يك پيمانكار سختماني كلاهبردار در اردبيل دستگير شد.

به گزارش روز چهارشنبه دادگستری اردبیل ، این فرد با سوء استفاده از نیازمندی و اعتماد شهروندان كه بیشتر از اقشاركم درآمد جامعه و نیازمند سرپناه هستند قراردادهای متعدد ساخت و تحویل مسكن به متقاضیان و یا مشاركت در ساخت و نیز پیش فروش آپارتمان در چند نقطه از شهر اردبیل تنظیم كرده بود.

بر اساس این گزارش ، این فرد گاهی حتی هیچ اقدامی برای قراردادها انجام نداده و تعدادی از واحدهای آپارتمانی مورد معامله را در عین زمان به چند نفر فروخته و در برخی موارد نیز سند املاك فروخته شده را بنام خود انتقال داده و با گذاشتن آنها در رهن بانك های مختلف وام های كلان دریافت كرده است.

هم اكنون بیش از 50 نفر از نامبرده با عناوینی از جمله كلاهبرداری و فروش مال غیر شكایت های متعددی به دستگاه قضایی استان ارائه كرده اند.

حسب محتویات پرونده های قضایی مربوطه ، نامبرده قسمت عمده اموالی را كه از این طریق نامشروع كسب كرده بنام نزدیكان خود انتقال داده تا در صورت محكومیت به اعاده اموال به خیال خود راه گریز داشته باشد.

این متهم كه متواری بود با انجام كارهای اطلاعاتی و تلاش و تدابیر قضایی و انتظامی با شناسایی محل اختفای وی در شهرستان كرج از طریق نیابت قضایی دستگیر و با قرار وثیقه 10 میلیارد ریالی دادسرای عمومی و انقلاب اردبیل به لحاظ عجز از معرفی وثیقه بازداشت شده است.

بر اساس دستور قضایی نامبرده و اطرافیان مدنظر فعلا ممنوع المعامله هستند.

594/530