رشت - رييس دانشگاه علوم پزشكي استان گيلان گفت: در زمان حاضر به ازاي هر 900 نفر يك تخت بيمارستاني در گيلان فعال است كه با افتتاح بيمارستان هاي در حال ساخت به ازاي هر 700 نفر يك تخت خواهيم داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دكتر 'حسن بهبودی' روز سه شنبه در مراسم افتتاح سایت توریسم سلامت دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در مركز سوانح و سوختگی ولایت رشت افزود: 13 بیمارستان در گیلان در حال ساخت است كه پنج بیمارستان تا پایان سال 92 به بهره برداری می رسد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در گیلان با بیان اینكه اكثر بیمارستان ها در سال های 92 و 93 به بهره برداری می رسد، اظهار كرد: سه بیمارستان در سال 94 به بهره برداری خواهد رسید.

وی به امكانات و توانمندی های دانشگاه علوم پزشكی گیلان در بخش های مختلف پزشكان و تجهیزات اشاره و بیان كرد: این دانشگاه در رشته های جراحی های پلاستیك، چشم، قلب، لاپراسكوپی، عمل های جراحی ارولوژیك، درمان سرطان ها، تعویض مفاصل، گوش، نازایی، حلق و بینی و ... از امكانات خوب و استاندارد برخوردار است.

رییس دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان راه اندازی توریسم سلامت در این دانشگاه را كاری ارزشمند دانست و یادآور شد: روز آوری در سیستم بهداشت و درمان یكی از فواید توریسم سلامت است.

وی با تاكید بر ضرورت ارتقاء استانداردهای لازم در بخش توریسم سلامت خاطر نشان كرد: سرمایه گذاری در بخش توریسم سلامت بسیار مهم است كه بایستی مورد توجه قرار گیرد.

نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشكی استان گیلان در بخش توریسم سلامت نیز در سخنانی گفت: در زمان حاضر كشورهایی شامل هند، فیلیپین و تركیه جایگاه ویژه ای در بخش توریسم سلامت دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'سید اسماعیل نورصالحی' افزود: كشور ما از جمله گیلان نیز می تواند جایگاه خاص و مناسبی در بخش توریسم سلامت داشته باشند.

وی با بیان دلایل گرایش مردم به مسافرت پزشكی اظهار كرد: هزینه بالای زندگی در كشورهای صنعتی، هزینه های درمانی بالا در كشورها، شرایط مسافرت های بین المللی، رشد خدمات پزشكی استاندارد در تمام دنیا و رشد زیاد آن در كشورهای در حال توسعه از جمله این دلایل است.

نماینده تام الاختیار دانشگاه علوم پزشكی استان گیلان در بخش توریسم سلامت با بیان این كه هزینه های پایین درمان از عوامل توریسم درمانی است، یادآور شد: هزینه های درمان در این دانشگاه پایین است.

وی بیمارستان پورسینا رشت، سوانح سوختگی ولایت، امیرالمومنین، دكتر حشمت از بیمارستان های دانشگاهی در توریسم سلامت نام برد و تصریح كرد: بیمارستان های خصوصی شامل گلسار، آریا، قائم، كلینیك مهر جزء پروژه سایت توریسم سلامت دانشگاه علوم پزشكی گیلان هستند.

نورصالحی اضافه كرد: این بیمارستان ها بر اساس استانداردهای لازم جزء برنامه توریسم سلامت دانشگاه علوم پزشكی استان گیلان قرار گرفتند.

سایت توریسم سلامت دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان در مركز سوانح سوختگی ولایت رشت افتتاح شد. ك/2.

7286/ 603