اردبيل - رئيس زندان مركزي اردبيل از كاهش آمار زندانيان تحت قرار اردبيل در سال جاري خبر داد.

كریم الله محبوبی روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای دقیق تاكیدات ریاست سازمان زندان های كشور در قالب دستور العمل كاربردی برای ارتقای وضعیت زندانبانی و بدنبال حضور مستمر مقامات قضایی در زندان اردبیل تعداد چشمگیری از مددجویان تحت قرار این زندان تعیین تكلیف و با قرار وثیقه و كفالت آزاد شدند.

وی گفت: بر اساس برنامه اعلامی از سوی دادستان اردبیل روزانه یكی از مقامات قضایی استان در زندان حاضر شده ، با مددجویان به گفت و گو پرداخته و راهكارهایی برای مشكلات پرونده آنها ارائه می كند.

وی با اشاره به این كه ارتقای وضعیت زندانبانی یك دستور العمل جامع است كه نیاز به همكاری دستگاه قضایی نیز دارد از حضور شایسته دادستان و دادیار ناظر زندان اردبیل و دیگر مقامات قضایی در این زندان قدردانی كرد.

وی اظهار كرد: در سایه همكاری های سازنده با مقامات قضایی و پیگیری های مجدانه از سوی اجرای احكام و مددكاری زندان در چهار ماه گذشته از بین 676 نفر مددجوی تحت قرار وثیقه و كفالت 440 نفر توانستند با معرفی كفیل یا سپردن وثیقه آزاد شوند.

وی افزود: در اجرای بخشنامه اعطای مرخصی نوروزی به زندانیان جرایم سبك ، غیر عمد و مالی 369 نفر به مرخصی نوروزی اعزام و در پی تمدید موافقت رئیس قوه قضاییه با تمدید این مرخصی تا آخر اردیبهشت سال جاری بدلیل مصالحه با شاكیان 119 نفر از این تمدید بهره مند شده و جمع قابل توجهی از آنها نیز توانستند با استفاده از مرخصی اعطایی و تمدید آن نسبت به اخذ رضایت شكات اقدام و مراتب آزادی خود را فراهم كنند.

594/530