رشت - دبير كميسيون ماده 12 اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي گيلان از كسب رتبه چهارم كشوري كميسيون ماده 12 اين اداره كل در رسيدگي به پرونده تخلفات شركت هاي حمل و نقل كالا و مسافر استان در سال گذشته خبر داد.

'فریبرز مرادی' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ، اظهار كرد: كمیسیون ماده 12 این اداره كل در زمینه رسیدگی به پرونده تخلفات شركت های حمل و نقل با محوریت ایمنی حمل و نقل در بین 31 استان كشور رتبه چهارم را به خود اختصاص داد.

وی افزود: رتبه بندی عملكرد كمیسیون ماده 12 استان بر اساس سهم50 درصدی امتیاز محاسبه شده نسبت به تعداد پرونده رسیدگی شده و سهم 50 درصدی تعداد پرونده رسیدگی شده به تعداد بارنامه و صورت وضعیت صادره شركت انجام می شود.

دبیر كمیسیون ماده 12 اداره كل حمل و نقل و پایانه های گیلان خاطرنشان كرد: عمده معیارهای رتبه بندی استان ها در زمینه رسیدگی به پرونده تخلفات شركت های حمل و نقل در سال گذشته بوده و مطابق بررسی های انجام گفته بهترین عملكرد در رسیدگی به تخلفات شركت ها و موسسات حمل و نقل در زمینه ایمنی به ترتیب مربوط به استان های خراسان رضوی، آذربایجان غربی، خراسان جنوبی و گیلان بوده است.

مرادی با اشاره به اینكه پرونده 64 شركت حمل و نقل كالا و مسافر استان در سال گذشته در كمیسیون ماده 12 مورد رسیدگی قرار گرفت، یادآور شد: از این تعداد رسیدگی، 41فقره پرونده تذكر و توبیخ، پنج فقره لغو یك تا دو ماه پروانه فعالیت،12 فقره لغو پروانه با تعلیق اجرای حكم وشش فقره قطع خدمات صادر شد.

به گزارش ایرنا، 121 شركت حمل و نقل مسافر و 160 شركت حمل و نقل كالا در استان گیلان وجود دارد.ك/3

7292/ 603