بندرانزلي – پنجمين نشست سالانه جراحان پلاستيك و ترميمي چشم ايران از روز هشتم خرداد به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي گيلان در دهكده ساحلي انزلي آغاز به كار كرد .

به گزارش خبرنگار ایرنا ، رییس دانشگاه علوم پزشكی گیلان در آیین افتتاحیه این همایش گفت : جراحی پلاستیك چشم در ایران پیشرفت قابل توجهی داشته و از جدیدترین اقدامات جراحی پلاستیك جهان در داخل كشور استفاده می شود .

دكتر ' حسن بهبودی ' اظهار كرد : سطح دانش و تجربه متخصصان جراحی چشم و تجهیزات مورد نیاز در كشور به گونه ای است كه امكان جذب گردشگر سلامت و ارائه خدمات تخصصی و فوق تخصصی جراحی چشم برای كشورهای همسایه را نیز داریم .

وی در ادامه افزود : دانشگاه علوم پزشكی گیلان از سال 1363 تاسیس شد و اكنون دارای هشت دانشكده ، 16 رشته تخصصی و فوق تخصصی و 350 عضو هیات علمی است .

بهبودی خاطرنشان كرد : دانشگاه علوم پزشكی گیلان همچنین دارای 23 مركز تحقیقاتی است و جزء دانشگاههای تیپ یك كشور مصوب شده است .

وی اظهار كرد : امسال در صدد افزایش سه رشته تخصصی جدید در دانشگاه علوم پزشكی گیلان هستیم .

وی یادآور شد : گیلان از قدیم دارای بیمارستان بوده و سابقه بیمارستان پورسینا به سال 1290 باز می گردد .

دكتر بهبودی با اشاره به وجود هفت بیمارستان آموزشی و در دست ساخت بودن 13 بیمارستان در گیلان خاطرنشان كرد : با ساخت این بیمارستانها شمار بیمارستان های دولتی استان به 32 بیمارستان دولتی و هفت بیمارستان خصوصی می رسد .

رییس دانشگاه علوم پزشكی گیلان هدف از برگزاری این همایش را تبادل تجربه بین متخصصان این رشته عنوان كرد .

پنجمین نشست سالانه گروه جراحان پلاستیك و ترمیمی چشم ایران با شركت 150 فوق تخصص و متخصص و دستیاران تخصصی و پزشكان از نقاط مختلف كشور در روزهای هشتم و نهم خرداد در دهكده ساحلی انزلی برگزار می شود .

/604/ 620