آبادان- رييس دادگستري آبادان از راه اندازي سامانه ارسال ابلاغيه از طريق پيام كوتاه و ايميل به زودي در اين دادگستري خبر داد.

' نعمت الله بهروزی' روزیكشنبه در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا افزود: با تقویت سیستمهای ارتباطی در دستگاه قضایی راه اندازی سیستم ارسال پیامك و آدرس الكترونیكی (ایمیل) در راستای دسترسی بهتر شهروندان به ابلاغیه های طرفین دعوا صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: طرفین دعوا در موقع تشكیل پرونده شماره تلفن همراه (موبایل) و آدرس الكترونیكی را ارایه دهند و آنها و وكلایشان احظاریه ها را از طریق پیامك كوتاه و ایمیل دریافت خواهند كرد.

بهروزی گفت: پیش از این سامانه دریافت اطلاعات پرونده از طریق پیامك به شهروندان راه اندازی شده است و شهروندان از آخرین تغییرات پرونده خود مطلع شوند.

رییس كل دادگستری آبادان گفت: پیش از این سامانه مكاتبات مكانیزه فی مابین دادگستری آبادان و سازمانهای تابعه قوه قضاییه راه اندازی شد.

وی افزود: با توجه به ایجاد بستر ارتباطی بین قوه قضاییه و سازمانهای تابعه این سامانه با هدف تسریع در ارسال و دریافت، جلوگیری از اطاله دادرسی و جلوگیری از جعل و تغییر اوراق قضایی راه اندازی شده است.

وی اظهار داشت:این مكاتبات از طریق شبكه مخابراتی و به طور كاملا امن و مكانیزه ارسال می شود.

وی اظهار دات:با راه اندازی این سامانه هیچگونه ارسال نامه ای به طور فیزیكی انجام نخواهد شد.

رییس كل دادگستری آبادان یادآورشد: این سامانه در دسترس تمامی شعب در سطح واحدهای قضایی استان بوده و منبعد مواردی همچون آخرین وضعیت زندانی، ابلاغ اوراق قضایی، احضار محكوم علیه از زندان، استعلام وضعیت ثبتی، توقیف و رفع توقیف املاك و نامه های ارسالی به پزشكی قانونی و... انجام می شود.

بهروزی تصریح كرد: رسیدگی به دستورات قضایی نیز در اسرع وقت انجام می شود.

7103/583