بيروت- مسئول حزب الله در شرق لبنان با تاكيد بر اينكه امام خميني (ره) با عزم و ايماني راسخ در برابر دشمنان ايستادگي كرد، ادامه داد: او همچنان در بين ما حضور دارد و دستان خود را براي تبرك جستن مجاهدان بلند كرده تا آنها را در راه مقابله با ظالمان و مستبدان و غارتگران حقوق انسان ها تشويق كند.

'محمد یاغی' در گفتگو با خبرنگار ایرنا در بیروت، با اشاره به فرا رسیدن بیست و چهارمین سالگرد ارتحال ملكوتی حضرت امام خمینی (ره)، گفت: بنیانگذار انقلاب اسلامی ایران، موفقیتی تاریخی را محقق ساخت كه این موفقیت، ماهیت جهان را تغییر داد و معادله ای جدید را در سطح سیاست بین الملل برقرار كرد.

وی ادامه داد: مهم ترین نكته این مساله، عدم خضوع امام خمینی (ره) در برابر شرق و غرب بود و اینكه به دنبال استقلالی حقیقی بود كه از اسلام ناب محمدی (ص) سرچشمه می گیرد.

یاغی افزود: 24 سال است كه از رحلت امام خمینی (ره) می گذرد؛ اما او همچنان در فكر، روح، عملكرد، مواضع و عزت و سرافرازی ما حضور دارد و همچنان در طرح های استكبار ستیزی محور مقاومت و در برابر دشمنان اسلام حاضر است.

این مقام ارشد حزب الله اظهار داشت: امام خمینی (ره) راه را در برابر ملت های مستضعف باز كرد تا در مقابل طاغوتیان و دزدان و جنایتكاران قیام كنند و به شكل دایمی آنها را در مسیر حق و اعلام مواضع شجاعانه در برابر ظالمان ارشاد می كرد.

وی گفت: زندگی امام امت (ره) اثبات كرد كه مانند اجداد طاهرین خود مظاهر دنیوی او را فریفته نكرد و باید دانست كه وجود و حضور وی هم اكنون با رهبری امام خامنه ای تجسم یافته و ایشان راه امام خمینی (ره) را با صلابت و شجاعتی بی بدیل ادامه می دهند.

یاغی افزود: امام خمینی (ره) در وجدان تمام كسانی كه ارزش واقعی انسان را می شناسند، باقی خواهد ماند و امثال ایشان حتی اگر به شكل ظاهری از روی زمین غایب باشند، عزم و اراده و ایمان آنها باقی و مستدام است.

خاورم**2024** 3404