بجنورد - دبير هيات نظارت بر انتخابات چهارمين دوره شوراهاي اسلامي شهر و روستاي استان خراسان شمالي گفت: صلاحيت پنج هزار و 71 نامزد انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا در اين استان به تاييد هيات نظارت رسيد.

'محمد اكبرزاده' روز پنج شنبه در گفت و گو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: صلاحیت 312 داوطلب انتخابات شوراهای اسلامی شهر وروستا در هیات نظارت به دلیل نداشتن مدرك و استعلام از دستگاههای چهارگانه نظارت تایید نشد.

وی گفت: در مجموع صلاحیت بیش از 95 درصد از داوطلبان انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستای خراسان شمالی به تایید هیات نظارت رسید.

او افزود: صلاحیت سه داوطلب از 12 داوطلبی كه به هیات مركزی شكایت كرده بودند پس از بررسی شكایات، در هیات مركزی به تایید رسیده است.

دبیر هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی در خراسان شمالی در ادامه گفت: تبلیغات انتخابات نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و روستا از امروز شروع و تا صبح روز 23 خرداد ماه، 24 ساعت قبل از شروع اخذ رای ادامه خواهد داشت.

در استان خراسان شمالی انتخابات شوراهای اسلامی در 18 شهر، 19 بخش و 726 روستا برگزار می شود.

از بین شهرهای استان خراسان شمالی بجنورد دارای 13 عضو، شیروان و اسفراین دارای 9 عضو و آشخانه نیز هفت عضو در شوراهای اسلامی دارند و مردم در سایر شهرهای استان نیز پنج عضو شورا را انتخاب می كنند.ك/3

2712