تهران - نامزدهاي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در مجموعه پنج هزار و 350 دقيقه برنامه در زمينه تبليغات سياسي، اقتصادي و فرهنگي از شبكه هاي سيما توليد و پخش كردند.

به گزارش ایرنا از معاونت سیما، پس از اعلام اسامی نامزدهای نهایی یازدهمین دوره

انتخابات ریاست جمهوری، تولید و پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزدها در تمامی شبكه‌های سیما آغاز شد.

در این میان سهم معاونت سیما در تولید برنامه‌هایی خاص تبلیغات نامزدها پنج هزار و 350 دقیقه برنامه‌ است.

بر اساس این گزارش، شبكه یك سیما با پخش هشت برنامه با دوربین (240 دقیقه)، 16 مستند 30 دقیقه‌ای (در مجموع 480 دقیقه) و پخش سه مناظره چهار ساعته میان نامزدها (1440 دقیقه) شبكه اصلی پخش برنامه های نامزدها بود تا آنان بطور مستقیم میهمان خانه‌های مردم كشور باشند و بدون واسطه از دغدغه‌ها و برنامه‌های دولت احتمالی آینده خود سخن گویند.

البته از میان 16 مستندی كه برای انتخابات آماده شده بود، فقط دو مستند آن هم پس از بازبینی و آماده سازی به علت انصراف دو نامزد از ادامه رقابت از جدول پخش تلویزیون حذف شد.

علاوه بر آن شبكه یك سیما در دو برنامه «ثریا» و «پایش» از نمایندگان نامزدها دعوت

كرد تا با حضور در این برنامه‌ها، علاوه بر بیان دیدگاه‌های كاندیدای مورد نظر به

نقد و بررسی نظرات نامزد مقابل بنشینند.

«ثریا» در دو برنامه 150 دقیقه‌ای به تشریح برنامه‌های هر یك از نامزدها در زمینه

آموزش وپرورش و آموزش عالی پرداخت و در هر برنامه چهار نماینده حضور داشتند.

برنامه «پایش» نیز بمنظور نقد نظرات اقتصادی نامزدهای این دوره از انتخابات ریاست جمهوری در چهار برنامه 60 دقیقه ای تولید و پخش شد و در هر برنامه، دو نماینده اقتصادی نامزدها شركت كردند.

در این برنامه به شركت‌ كنندگان فرصت داده شد تا دیدگاه‌های اقتصادی نامزد و برنامه‌های دولت احتمالی خود را در زمینه اقتصاد بیان و نظرات رقیب را نقد كنند.

با توجه به تعریف شبكه سه سیما به عنوان شبكه جوان، این شبكه فرصتی را برای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری فراهم كرد تا هر یك از آنها ظرف یك ساعت مطالبات قشر مهمی از جامعه(جوان) را شنیده و به آن پاسخ دهند. حاصل تلاش همكاران در گروه سیاسی شبكه سه سیما تولید و پخش 480 دقیقه برنامه بود.

همچنین شبكه سه سیما با تولید و پخش دو برنامه «دیروز، امروز، فردا» و «رخصت» فرصتی فراهم كرد تا برنامه‌های سیاسی و ورزشی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نقد و بررسی شود.

گروه دانش شبكه سه سیما نیز یك ساعت وقت به نمایندگان نامزدها داد تا تصویری از دیدگاه‌های نامزد مورد نظر ارایه دهند.

«رخصت» نیز در چهار برنامه یك ساعته، مطالبات جامعه ورزشی كشور و ورزش دوستان را با نمایندگان نامزدها در میان گذاشت. این برنامه كه كاری از گروه ورزش شبكه بود و در هر برنامه از نمایندگان نامزدها خواست علاوه بر طرح نظرات كاندیداها ضعف برنامه‌های رقیب را بازگو كنند.

شبكه جام‌جم با هدف پاسخگویی به مطالبات ایرانیان مقیم خارج از كشور، تولید برنامه‌ای یك ساعته را به پایان برد كه در آن هر یك از نامزدها با حضور در استودیوی ایرانیان شبكه به سووالات و مطالبات این گروه پاسخ دهند كه در مجموع هشت برنامه 60 دقیقه‌ای تولید و پخش شد.

همچنین بازپخش مستند نامزدها و مناظره‌های هشت نامزد این دوره در جدول برنامه‌های شبكه جام‌جم قرار گرفت و به ایرانیان مقیم خارج كشور فرصت را داد تا با نظرات آنان آشنا شوند.

شبكه دو سیما نیز گفت گوی ویژه خبری خود را به مدت 45 دقیقه به نامزدها اختصاص داد.

بخش های دیگر صدا وسیما از جمله معاونت سیاسی و شبكه های برونمرزی به همراه شبكه های رادیویی نیز بخش قابل توجهی از برنامه های خود را به موضوع انتخابات و اعلام برنامه های نامزدهای ریاست جمهوری اختصاص دادند.

فراهنگ(1) ** 2025 ** 1071