رشت - حضور صبحگاهي مردم از همان ساعات اوليه شروع راي گيري يازدهمين دوره رياست جمهوري و چهارمين دوره شوراهاي اسلامي در پاي صندوق هاي راي چشمگير است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در اكثر صندوق های اخذ رای شهرستان رشت مردم آگاه در انتظار رای دادن ایستاده اند.

این در حالی است كه در اكثر انتخابات ادوار گذشته مردم از ساعت 10 صبح به بعد در محل های اخذ رای حضور می یافتند.

اما در این انتخابات قشرهای مختلف مردم حضور بسیار چشمگیری از همان ساعات اولیه دارند كه این امر نشان از آگاهی و دشمن شناسی آنان برای خلق حماسه سیاسی دارد.

یكی از افرادی كه در صف شركت در انتخابات حضور داشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: من همیشه عصرها برای رای دادن به پای صندوق می آمدم اما برای این دوره از انتخابات اول وقت را انتخاب كرده ام تا در خلق حماسه سیاسی سهیم باشم.

'حسین محمودی' افزود: انتظار دارم تمامی مردم از هم اكنون به خیابان ها بیایند و دین خود را به خون شهدا و آرمان های بلند امام راحل ادا كنند.

یكی از بانوانی كه در همان ساعت اولیه در انتخابات حضور یافته نیز به خبرنگار ایرنا گفت: ما باید از همین شروع انتخابات در صحنه حضور پر رنگی داشته باشیم تا دشمنان ایران شكست را در دقایق اولیه انتخابات تجربه كنند.

فاطمه منصوری افزود: امیدوارم بانوان نیز همانند آقایان همانند سال های گذشته حضور پررنگی در انتخابات داشته باشند كه خوشبختانه در این محل اخذ رای، حضور بانوان نه تنها كمتر بلكه بیشتر از آقایان است.

وی ادامه داد: آرزوی همه مردم ایران این است كه نامزدی كه اصلح تر می باشد با رای قاطع رییس جمهور شود تا بتواند با حمایت حداكثری مردم، مشكلات ایران را حل كند.

یك میلیون و 717هزار و 639 نفر در گیلان واجد شرایط رأی دادن در دو انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا هستند كه از این میان؛ 50 هزار و234 نفر رای اولی ها هستند.

برای انتخابات ریاست جمهوری دو هزار و 885 شعبه اخذ رای و برای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا دو هزار و 816 شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده است.ك/4

7285/ 603