آنكارا - خبرنگاران رسانه هاي تركيه با حضور در شعب اخذ راي در شهرهاي آنكارا ، استانبول، ترابوزان ، ارزروم و ازمير ، آغاز يازدهمين دور انتخابات رياست جمهوري ايران را به طور گسترده منعكس كردند.

به گزارش روز جمعه ایرنا، خبرنگاران خبرگزاری دولتی آناتولی و دیگر رسانه های خصوصی تركیه با حضور در شعب اخذ رای در شهرهای تركیه با مصاحبه با ایرانیانی كه از صبح امروز با شور و اشتیاق در صفهای رای ایستاده اند و با گزارشهای تصویری خود آغاز یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران را منعكس كردند.

خبرنگار آناتولی در آنكارا در مركز اخذ رای در خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در آنكارا با 'علیرضا بیكدلی' سفیر ایران در تركیه در مورد انتخابات مصاحبه اختصاصی انجام داد.

دیگر رسانه های تركیه هم چنین به نقل از خبرنگاران خود در تهران و با استفاده از گزارشهابی خبرگزاریهای خارجی ،به طور گسترده به بازتاب اخبار مربوط به انتخابات ایران و سخنان مقام معظم رهبری در نخستین لحظات آغاز رای گیری پرداختند.

رسانه‌های تركیه از بیش از یك ماه گذشته به طور ویژه به بازتاب اخبار مربوط به انتخابات ایران و انعكاس حواشی و انتشار تحلیل و گزارش های مختلفی در خصوص این انتخابات پرداختند.

اغلب رسانه های تركیه عنوان 'انتخابات ریاست‌ جمهوری در ایران رسما آغاز شد' را انتخاب كرده اند.

پایگاه خبری 'دوغرو خبر ' نوشت ، مردم ایران در 66 هزار محل اخذ رای در سراسر كشور به كاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری رای می‌دهند.

در این گزارش به حضور گسترده خبرنگاران خارجی برای پوشش اخبار انتخاباتی در ایران اشاره شده است.

خانه فرهنگ سفارت جمهوری اسلامی ایران در آنكارا، سركنسولگری ایران در استانبول، ارزروم، ترابوزان و مسجد ایرانیان در بخش آسیایی استانبول، یك مركز در ازمیر حوزه های رای گیری از ایرانیان مقیم، دانشجویان و گردشگران ایرانی كه در ایام انتخابات در تركیه به سر می برند، اعلام شده است.

خاورم **2010** 230*1586