تهران-ستاد انتخابات وزارت كشور در اطلاعيه شماره 18اعلام كرد: راي دهندگان هنگام راي دادن براي انتخابات رياست جمهوري فقط نام و نام خانوادگي يك نفر از نامزدها را در محل تعيين شده روي برگ راي بنويسند و به صندوق اخذ راي بياندازند.

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت كشور، در متن كامل اطلاعیه شماره 18 ستاد انتخابات كشور آمده است:

بر اساس ماده 28 قانون چنانچه در برگ رای انتخابات ریاست جمهوری نام دو نامزد نوشته شود برگ رای باطل است.



**همراه داشتن شناسنامه و شماره ملی برای اخذ رای كفایت می كند

ستاد انتخاباتی كشور همچنین با انتشار اطلاعیه شماره 19 اعلام كرد كه همراه داشتن شناسنامه و شماره ملی برای اخذ رای كفایت می كند و الزامی به ارائه كارت ملی نیست.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا مستقر در ستاد انتخابات كشور این اطلاعیه آمده است: اعضای شعب اخذ رای موظفند از كسانی كه شناسنامه و شماره ملی معتبر ارائه كنند و سایر شرایط را داشته باشند، اخذ رای به عمل آورند.

ستاد انتخاباتی كشور دراین اطلاعیه به هموطنان توصیه كرده است كه جهت تسهیل در امور اخذ رای كارت ملی خود را همراه داشته باشند.

در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۵۰ میلیون و ۴۸۳ هزار و ۱۹۲ نفر واجد شرایط لازم رای دادن هستند كه امروز جمعه می توانند با مراجعه به شعب اخذ رای در سراسر كشور آرای خود را به صندوق بریزند.

در این دوره از انتخابات، یك میلیون و ۶۳۱ هزار و ۲۰۶ نفر برای نخستین بار می توانند در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا شركت كنند.

همزمان با آغاز انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری و چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتخابات میاندوره ای نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در چهار حوزه انتخابیه شهرستان های دماوند و فیروزكوه، شهر ایلام، تویسركان و تنكابن و انتخابات میاندوره ای مجلس خبرگان رهبری در دو استان آذربایجان غربی و كهگیلویه و بویراحمد شروع شد.

سیام(1)** 9254** 9303**1478