اهواز-عشاير خونگرم و ولايي استان خوزستان همگام و همراه با قشرهاي مختلف مردم با حضور حماسي خود در انتخابات 24 خرداد، تاريخ ساز شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عشایر استان خوزستان اعم از عرب، بختیاری و لر در نخستین ساعات كار رای گیری با حضور چشمگیر در پای صندوق های اخذ رای، یك بار دیگر نشان دادندكه در دفاع از ایران و اسلام از هیچ تلاشی فروگذار نكرده و همچنان در صحنه حضور دارند.

عشایر استان درمناطق دشت آزادگان، اهواز، ایذه و باغملك، مسجدسلیمان و هویزه با شوری وصف ناشدنی و شورآفرین در لبیك به ندای مقام معظم رهبری واطاعت از فرامین امام خامنه ای، در شعب اخذ رای حاضر شدند.

جمعی از عشایر عرب اهواز با پایكوبی(یزله) در حالی كه شناسنامه خود را در دست داشته و انگشتان خود را به نشانه پیروزی بالا بردند خبرنگاران مستقر در شعب اخذ رای را غافلگیر كردند.

حاج 'كاظم صخراوی' از عشایر عرب خوزستان در گفت و گو با ایرنا اظهارداشت: عشایر این استان، درهمه دوره های انتخابات حضوری فعال داشته و درانتخابات 24 خرداد نیز حضوری حماسی دارند.

وی افزود: همه ایل ها و طوایف استان، بدون توجه به وابستگی های قومی به نامزدهای اصلح رای داده و ملاك آنها شایسته سالاری است.

حاج 'عمود طرفی' از عشایر عرب خوزستان در مسجد الغدیر اهواز در حالی كه با موجی از جمعیت جوان و با شعارهای حماسی برای حضور در انتخابات وارد این شعبه شده بودند گفت: برای ما افتخاری بالاتر از حضور در انتخابات و برگزیدن افراد شایسته برای مدیریت كشور و شهر وجود ندارد.

وی شركت در انتخابات را وظیفه ای ملی و دینی برشمرد و ادامه داد: همه ما به تبعیت از مقام معظم رهبری درانتخابات شركت می كنیم و دشمن را با حضور پررنگمان ناامید و مایوس می كنیم.

شماری دیگر از جوانان عشایر كه مایل نبودند نامی از آنها یاد شود به خبرنگار ایرنا گفتند: ما بدون توجه به یاوه سرایی های دشمن كه هدفش ایجاد یاس و ناامیدی و انحراف افكار عموم مردم است در انتخابات شركت كرده تا به بدخواهان نشان دهیم ما همچنان در صحنه هستیم و حاضر نیستیم ذره ای از آرمان و اهداف مقدس نظام اسلامی فاصله بگیریم.

گزارش خبرنگار ما از مناطق عشایری استان از حضور چشمگیر و حماسی مردم در انتخابات سرنوشت ساز و حساس 24 خرداد حكایت می كند.

حضور پررنگ و بانشاط عشایر استان با قلم و زبان، قابل توصیف نیست چرا كه آنان با همه وجود به میدان آمدند و بسیاری از آنان فرزندان خردسال خود را همراه خود به شعب اخذ رای آورده بودند.

استان خوزستان با جمعیت عشایری حدود یك میلیون نفر و با جمعیتی متشكل از اقوام مختلف، نقش مهمی در انتخابات و دفاع مقدس داشته اند.

بیش از سه میلیون نفر در استان خوزستان واجد شرایط شركت در انتخابات 24 خرداد هستند.

7157/641/642