قم – خطيب جمعه قم با تجليل از حضور باشكوه مردم در انتخابات 24 خرداد گفت: اين حضور حماسي و گسترده مردم پشتوانه عظيمي براي نظام جمهوري اسلامي، دولت منتخب و ساير دست اندركاران است و بايد قدر اين موقعيت و فرصت بزرگ را بدانيم.

به گزارش ایرنا، آیت ا... 'سید هاشم حسینی بوشهری' در خطبه های نمازجمعه قم با اشاره به كنفرانس خبری رییس جمهور منتخب افزود: اینكه رییس جمهور منتخب به صراحت اعلام كرده 'رییس جمهور همه ملت ایران است' و 'از حقوق مسلم مردم ایران دفاع خواهم كرد' جزو مطالبات رهبر معظم انقلاب، نظام اسلامی و مردم است.

وی ادامه داد: همگان انتظار دارند در مباحث فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و بین المللی شاهد یك حركت زیبا و ارزشمند باشیم، توقع از نامزدهای رقیب و ملت ایران نیز همكاری با رییس جمهور منتخب برای تحقق وعده های خود است.

حسینی بوشهری اظهاركرد:ما قصد بالا بردن سطح توقعات را نداریم ولی همگان باید تلاش و همكاری كنند كه مشكلات كشور در بازه زمانی معقول برطرف شود.

امام جمعه موقت قم همچنین با اشاره به خلق حماسه سیاسی از طرف ملت ایران نیز گفت: باید به ملت بزرگ ایران و رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به خاطر این مدیریت و تدبیر بسیار عالی آفرین و از همین تریبون به منتخب مردم تبریك بگوییم و امید است وعده های انتخاباتی در فرصت زمانی معقول، اجرایی و تحقق بخشیده شود.

حسینی بوشهری ادامه داد: با وجود تلاش ها و تبلیغات منفی دشمنان برای كاهش اعتماد مردم نسبت به انقلاب، انتخابات گذشته ثابت كرد كه سیستم اداری و برگزاركنندگان انتخابات معتمدترین افراد برای حراست از رای مردم و حق الناس هستند و با وجود كاهش فاصله آرا، ولی دستگاه های اجرایی همین فاصله را حفظ و پیروز صحنه انتخابات را اعلام كرد.

امام جمعه موقت قم همچنین فضای اخلاقی حاكم بر انتخابات و تبریك نامزدهای رقیب به فرد منتخب را مورد تمجید قرار داد و گفت: این اقدامات نشانه اخلاق اسلامی، دیانت و آرامش در فضای جامعه است و فضای انتخابات امسال با سال 88 قابل مقایسه نبود، در این دوره آرامش و لبخند در چهره مردم نمایان بود.ك/2 7401 / 380/640