كرمان - رييس مجموعه ورزشي و رفاهي كارگران استان كرمان گفت: مسابقات ورزشي كارگران استان در 22 رشته برگزار مي شود.

'مسعود نخعی' شامگاه جمعه در نشست هم اندیشی مسوولان ورزشی واحد های كارگری استان كرمان كه در سالن اجتماعات مس سرچشمه برگزار شد افزود: این نشست به منظور بررسی تقویم ورزشی سالانه فدراسیون كارگری كشور برگزار شده است.

وی بیان كرد: مهمترین هدف برگزاری مسابقات ورزشی تشویق و ترغیب كارگران به ورزش و ایجاد روحیه نشاط بین كارگران است.

نخعی ادامه داد: ورزش و بدن سالم نقش مهمی را در افزایش بهره وری ایفا می كند و اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان كرمان نیز در بخش ورزش كارگران، ترویج فعالیت های ورزشی منظم و قانونمند و اشاعه خصلت های جوانمردی و فرهنگ اسلامی در میان جامعه كارگری را دنبال می كند. وی افزود: امسال مسابقات ورزشی كارگران در رشته های جودو، دوچرخه سواری، والیبال ساحلی، تنیس روی میز، كاراته، دو و میدانی، تكواندو، وزنه برداری، والیبال، شنا، فوتبال، كشتی، بسكتبال، هندبال، كاتای جودو، سنگ نوردی، تكواندو هان مادانگ، فوتبال ساحلی، دو صحرا نوردی، فوتسال و هندبال برگزار می شود.

نخعی خاطرنشان كرد: تیم های برتر به مسابقات كشوری اعزام می شوند.

وی گفت: اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعی استان كرمان در راستای اجرای ماده 154 قانون كار و تقویت جایگاه ورزش توانسته است برای كارگران شهرستان های كرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت و زرند سالن های چند منظوره ورزشی ایجاد نماید و در شهرستان های شهربابك، كهنوج، بم و بافت نیز سالن های ورزشی در حال ساخت است.

نخعی با اشاره به برگزاری بیش از دو هزار و 500 فعالیت ورزشی در سال گذشته بین جامعه كار و كارگری استان كرمان افزود: مجموعه 50 هكتاری تفریحی و رفاهی كارگران جنوب شرق كشور واقع در دهستان سیرچ آماده پذیرایی از كارگران متقاضی است.

روسای انجمن های ورزشی كارگران و مسوولان ورزش واحدهای كارگری استان در ادامه این نشست به ارایه برنامه های پیشنهادی خود پرداختند.ك/2

7444/8154/2624