كرمانشاه - مركز داوري اتاق بازرگاني استان كرمانشاه به منظور رسيدگي به پرونده ها و اختلافات و دعاوي تجاري و اقتصادي، روز يكشنبه با حضور دبير مركز داوري اتاق ايران، رييس كل دادگستري استان كرمانشاه و جمعي از مديران، قضات و وكلا آغاز به كار كرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، 'شهاب تجری' به سرپرستی این مركز تعیین شد و قرار است از فردا 10 خرداد به صورت رسمی كار خود را آغاز كند.

رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن استان كرمانشاه از هم افزایی مناسب رییس قوه قضاییه و نیز رییس كل دادگستری استان كرمانشاه برای ایجاد دفاتر داوری در اتاق های بازرگانی كشور قدردانی كرد.

'كیوان كاشفی' گفت: مركز داوری یك ظرفیت مغفول شده بود كه خوشبختانه امروز شاهد آغاز به كار آن هستیم و امیدواریم تعاملی مناسب میان اتاق بازرگانی و دستگاه قضایی را ایجاد كند اما باید در این خصوص اطلاع رسانی جامعی انجام دهیم.

وی با اشاره به كمیته مشترك حمایت از سرمایه گذاری مشروع در استان كه تعامل اتاق بازرگانی و دادگستری كل استان را به همراه داشته است، گفت: امروز كشور ما از نظر اقتصادی در شرایط مناسبی قرار ندارد و دشمنان همواره بر حجم فشار و تحریم های شان علیه ایران اضافه می كنند بنابراین چنین تعامل هایی می تواند ترفندهای دشمنان را خنثی كند.

كاشفی گفت: قوه قضاییه می تواند مسایل اقتصادی كشور را رصد كند و با اقدامات پیشگیرانه از بروز تخلفاتی مانند اختلاس سه هزار میلیاردی و یا مطالبات وصول نشده بانكی كه بر اقتصاد كشور لطماتی وارد كرده است، ممانعت كند.

رییس اتاق بازرگانی استان كرمانشاه به شور و امیدی كه بعد از انتخابات 24 خرداد كشور را فرا گرفته و نیز انتخاب دولت تدبیر و امید از سوی ایرانیان پرداخت و ابراز امیدواری كرد كه همه سعی كنیم كه این امیدواری ها را اجرایی كنیم.

وی نقش مركز داوری را در بهبود فضای كسب و كار و گردش بهتر واحدهای تولیدی موثر دانست و گفت: ادامه كار موفق این مركز به حمایت همه جانبه به خصوص دستگاه قضایی استان وابسته است.

571/567