بندرعباس- رييس بازرسي كار اداره كل تعاون، كار ورفاه اجتماعي هرمزگان با هشدار نسبت به بكارگيري اتباع خارجي بدون مجوز در استان گفت: با كارفرمايان متخلف، برابر قانون برخورد مي شود.

'فریبا بهزادی' روز چهارشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: برابر مقررات و ضوابط ، هرگونه بكارگیری اتباع غیرمجاز بدون پروانه كار در كارگاهها ممنوع بوده وصاحبان واحدهای تولیدی، صنعتی و خدماتی در صورت بی‌توجهی به این امرعلاوه بر پرداخت جریمه، تحت تعقیب قضایی قرار خواهند گرفت.

وی اظهاركرد: وزارت تعاون، كار ورفاه اجتماعی در راستای وظایف ذاتی خود، ممانعت از بكارگیری اتباع فاقد پروانه كار توسط كارفرمایان در كارگاهها، موسسه ها و غیره را در دستور كار خود قرار داده و با توجه به اهمیت اشتغال و استفاده از نیروی كار ایرانی، پس از بازرسی كارفرمایان خاطی جریمه می شوند.

رییس بازرسی كار هرمزگان ادامه داد: كارفرمایان خاطی به ازای هر روز اشتغال غیرمجاز تبعه خارجی به 811 هزار و 875 ریال پرداخت جریمه نقدی و حبس از 91 تا 180 روز در سالجاری مجازات می شود.

بهزادی گفت: با توجه به ماده 120 قانون كار، اتباع بیگانه نمی توانند در ایران مشغول بكارشوند مگر اینكه دارای روادید با حق كار مشخص بوده و مطابق قوانین و آئین نامه مربوطه، پروانه كار دریافت كنند.

وی تاكید كرد: در صورت استفاده كارفرمایان از نیروی كار بیگانه كه فاقد پروانه كار بوده و یا مدت اعتبار پروانه كارشان به پایان رسیده و یا اتباع بیگانه را در كاری غیر از آنچه در پروانه كار آنها قید شده است به كار گمارند و همچنین در مواردی كه رابطه استخدامی تبعه بیگانه با كارفرما قطع گردد، مراتب را به وزارت تعاون، كار ورفاه اجتماعی اعلام نكنند، با توجه به شرایط و امكانات خاطی و مراتب جرم، به مجازات حبس از 91 تا 180 روز محكوم خواهند شد. ك/3

7195/668