تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۷

ريگان - شهرداري گنبكي ريگان با حضور نماينده شرق استان در مجلس شوراي اسلامي، مديركل امور شهري استانداري، فرمانداران و شهرداران شرق استان كرمان افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیركل امور شهری استانداری كرمان روز جمعه در آیین افتتاحیه شهرداری گنبكی گفت: این شهرداری شصت و نهمین شهرداری در استان كرمان است.

'حسین شایق' از اختصاص یك دستگاه خودروی آتش نشانی و پنج نیروی انسانی كارشناس به این شهرداری خبر داد.

وی با اشاره به بعد فرهنگی چهار شهرستان شرقی استان كرمان افزود: این چهار شهرستان تنها شهرستان های استان هستند كه ثبت جهانی شده اند.

شایق با اشاره به وجود بلندترین تپه های شنی دنیا در شهرستان ریگان، بیان كرد: گردشگران بسیاری از این جاذبه های دیدن می كنند و این شهرستان ها استعداد جذب گردشگر را دارند.

نماینده شهرستان های بم، ریگان، فهرج و نرماشیر در مجلس شورای اسلامی نیز خواستار تخصیص اعتبار دو میلیارد ریالی برای شهرداری تازه تاسیس شهر گنبكی ریگان شد.

حجت الاسلام 'موسی غضنفرآبادی' بر ترسیم نقشه جامع شهر گنبكی و فضای شهری مناسب این شهر تاكید كرد.

بخشدار گنبكی ریگان نیز در این آیین با اشاره به وسعت دو هزار و 800هكتاری بزرگترین جنگل در دست كاشت شرق استان در بخش گنبكی ریگان گفت: گرمای شدید این جنگل را تهدید می كند و این منطقه نیازمند استقرار یك دستگاه خودروی آتش نشانی است.

'مصطفی زینت بخش' با توجه به شكل گیری شهرداری گنبكی خواستار جذب نیروهای دهیاری در شهرداری گنبكی شد.

'رضا وحیدزاده' نیز در این آیین به عنوان اولین شهردار گنبكی معرفی شد.

امروز با حضور مدیركل امور شهری استانداری و نماینده شرق استان كرمان دو پروژه ورزشی در بخش گنبكی ریگان نیز كلنگ زنی شد.

همچنین كار ساخت سالن ورزشی بخش گنبكی با زیربنای هزار و 130 متر مربع و اعتبار اولیه دو میلیارد و 200 میلیون ریال و ساخت زورخانه بخش گنبكی با زیربنای 50 متر مربع و از طریق اعتبار دهیاری های بخش گنبكی آغاز شد.

به گفته بخشدار گنبكی ریگان ورزش زورخانه ای بعد از گذشت چندین سال فراموشی در این بخش احیا شد.ك/2

7438/8154/2624